Standaard pictogram bij Opslaan enkel bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.652
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Als ik in Firefox een webpagina opsla als enkel bestand/alleen HTML wordt er als pictogram een e bij gezet. Dit is bijna hetzelfde als het pictogram naar een site door een snelkoppeling gebruikt en dat is erg verwarrend. Sla ik in IE de pagina op dan krijg ik een vierkantje met linksonder een rastervierkantje goudkleurig. Hoe zorg ik ervoor dat in alle gevallen het laatst genoemde pictogram wordt gebruikt.
 
Dag, Een .MHT bestand door IE gemaakt maar misschien ook wel door Edge is een, als webarchief opgeslagen pagina en heeft op het pictogram inderdaad een rechthoekig document met een kleinere goudkleurige spiegel. Eentje die een beetje op een postzegel lijkt.

Verder wordt het pictogram in de mappen getoond van de standaard browser want dat is een zaak van Verkenner en niet van de browsers. Je kan op verschillende manieren het standaard te gebruiken programma instellen voor de verschillende bestandstypen, bijvoorbeeld via Configuratiescherm of Eigenschappen van het bestand.

Snelkoppelingen maken gebruik van favicons en dat zijn de plaatjes die je op de tabbladen ziet staan. Behalve wanneer deze er niet zijn of niet gebruikt kunnen worden (?) dan wordt er een standaard pictogram getoond. Webpagina's zonder favicon zijn er echter maar weinig, dus wanneer je daar bestandspictogrammen ziet dan is dat wel vreemd maar ze werken allemaal wel?

Zonder foto's is het niet gebeurt.
 
Als een site is URL, geen favicon gebruikt wordt een blauwe e weergegeven en dat is hetzelfde als een opgeslagen HTML-document en dat is juist zo verwarrend. IE is mijn standaard browser met de reden juist dat daar de 'postzegel' in de mappen zichtbaar is. Dan kan ik daar aan zien dat het een opgeslagen Html-bestand/tekst is. Je hebt wel gelijk als je zegt dat webpagina's vaak wel favicons hebben maar toch blijft het lastig als ze twee identieke e's hebben.
 
Dan moeten ze veranderd worden in de vermelding van het register. Een DLL bestand aanpassen gaat denk ik niet. Lees het volgende, Engelse taal en van Tenforums.com:

My settings may be different from yours, because Edge is not my default browser, but the method is the same:

In HKEY_CLASSES_ROOT find the entry for .url in the left panel.
See it's Default value in the right panel.
Mine points to "InternetShortcut".
So I go down the list to find InternetShortcut and expand that folder in the left panel to find "DefaultIcon".
Here, it's Default value is %SystemRoot%\system32\url.dll,5

You can change that to any icon you wish, for example
"C:\MyData\MyIcons\MyURLicon.ico",0

Note the path must be in quotes if it contains any spaces. The index number is not inside the quotes. An .ico file has only one icon, so the index is 0. DLL and EXE files can contain many icons. The numbering starts from zero.
 
Ik heb nu FF ingesteld als default browser. Dan worden ze wit en dat is al beter. De andere reeds bestaande HTML-documenten gemaakt in IE blijven dezelfde 'postzegel' pictogrammen houden en openen met IE. Eens even aanzien hoe het nu uitwerkt. Bedankt voor de hulp. Het lijkt er op dat jouw verhaal betrekking heeft op de registerinstelling betreffende URL's maar ik moet dus voor HTML-documenten hebben. In IE is dat MHTML en FF HTML dus daar zit ook weer verschil in.
 
MHTML is op de zelfde manier te vinden en dan, volgens de beschrijving, de plaats waar je het pad naar een eigen icon of een andere getalswaarde voor een volgend icon in de dll kan plaatsten.
 
Bij htmlfile staat C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE,-17
dus is het blijkbaar een ingebouwd pictogram van IE zelf

Bij mhtmlfile staat "%1"

Ik kan die 'postzegel' nergens in een dll-bestand vinden. Kan deze wel in System32 gooien maar in Firefox krijg ik onder Eigenschappen > Wijzigen pictogram niet aangeboden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan