logo in illustrator

Status
Niet open voor verdere reacties.

Melvinb

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2016
Berichten
32
Beste forum leden,

Ik ben bezig met een eigen bedrijf op te starten,
Nu dacht ik zelf het logo te ontwerpen (met wat knippen/plakken).

Dit heb ik in illustrator gedaan en ben eigenlijk best tevreden:)
Alleen ik vraag me af over de achter grond die wil ik transparant maar die is nu wit hoe kan ik dat aan passen?
Ook moet dit bestand vector zijn maar kan alleen opslaan als 'AI' is dat al vector?

Zijn er uit jullie ervaringen nog waar je op moet letten?
ik heb het logo in ai formaat bij gevoegt

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • bedrijfs-logo.zip
    398,9 KB · Weergaven: 8
AI is inderdaad vector en de artboard (achtergrond) is automatisch transparant.
Wit is alleen voor meer duidelijkheid tijdens het werken.
Als je het transparantie raster wilt zien ga je rechts bij eigenschappen naar liniaal en rasters en klik op het meest rechtse kader.
Dit gezegd zijnde vrees ik dat je niets zal kunnen aanvangen met wat je gemaakt hebt.
De banner die je gebruikt is niet transparant en is ook geen vector tekening. (wordt het ook niet als je het in een vector(AI) bestand plakt)
Verder zit er nog iets in waar ik geen idee van heb waar het vandaan komt. (in het midden van het schild)
Klik maar op het meest rechtse kader bij liniaal een rasters en je zal zien wat ik bedoel.
Dit is mijn persoonlijke mening maar ik vind het ontwerp ouderwets.
 
Heb bij het opslaan als niet een mogelijkheid om de background, transparent of opaque te maken?
Zie https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1288249

.AI is een vectorbestand.
.AI is een gangbaar bestandsformaat bij b.v. stickermakers, .EPS is ook vector en nog wat gangbaarder.

Mijn persoonlijke mening over je ontwerp:
De bovenste helft ziet er goed uit, duidelijke letters met karakter en het schild dat de lading beschermt.
Ik zou de onderste banner eenvoudiger met grotere letters maken, en dan in het wit of het zwart (dus zonder de grijstint)
 
Bedankt voor de reacties/meningen (Y)

Het vreemde in de schild is denk ik gummetje of witte pencil geweest maar is nu er uit.
Ik ga er nog wat mee rommelen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan