Beeldscherm in DOS te groot

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat zit ook nog steeds in Windows 10
Niet, dat zijn command interpreters, commando's hebben overeenkomsten maar dat is wat anders, ook de DOS kernel heeft niets van een NT kernel, dat is een voortbeduuring op de OS/2 kernel.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Allemaal

Al met al, vind ik niet de mijn vraag reeds naar tevredenheid is opgelost.
 
Misschien dat zij je kunnen helpen?
The_Fantasy_Shop_Home2.jpg
 
Hallo Edmoor

Ja, best mogelijk. :D
 
waarom start je van een usb stick op met winpe als je een backup wilt terug zetten?
je hebt het toch over dit programma https://www.terabyteunlimited.com/image-for-windows-ss.htm

Hallo puppie
Om de backup TERUG TE ZETTEN moet je starten vanaf een USB-STICK met WinRE opstarten.
Als je daar in tegen een USB-Stick maakt met WinPE krijg ik foutmeldingen, reden is mij nog onbekend. Maar in WinPE schijn je wel de DOS schermresoluties te kunnen aanpassen.
 
Dan heb je na ongeveer 1 a 2 minuten de originele versie weer op je computer staan.
Dat is een wonder, want als je een 'c:\' hebt van 40-50GB binnen twee minuten is een wonder.

Overigens Symantec Norton Ghost 14.0 en 15 werken nog steeds onder W10. Wat ik dan weer niet begrijp is dat jij al jaren back-ups maakt met TeraByte en die hebben een uitgebreide handleiding (op de site) wel Engels en dan begrijp jij toch bepaalde zaken niet. Ik heb dat gelezen van PE en RE moet zeggen, ik begrijp het ook niet. Ik wil geen ingewikkelde uitleg wat ik niet begrijp maar een werkend bootmedium, opdat ik herstellen kan.
 
Hallo Senso

TeraByte Image & Backup werkt perfect, daar is geen twijfel over mogelijk.
Beter en sneller dan Symantec Norton Ghost. (Waarmee ook via een WinPE teruggegaan moet worden, wil je een Backup terughalen)

Ik ga niet uitleggen hoe en waarom, de beste manier is om het gewoon te ervaren


 
Dat geloof ik direct. Zo snel heb ik zelf nog nooit meegemaakt of gezien. Maar goed, jij heb die ervaring. Je hoeft ook niets uit te leggen maar wat ik niet begrijp als dan dat programma perfect is en ook zo werkt waarom er dan vragen over zijn, laat staan problemen. Mij is niet duidelijk het verschil van PE en RE en ook die opties en uitleg in de handleiding vind ik niet duidelijk. Als je herstellen moet, moet je niet met vragen of problemen zitten.

Aangezien het een betaald programma ga ik het niet installeren. Anders zou ik het zo proberen. Maar voor mij is er genoeg freeware. Aomei, Todo Backupper etc. Werken allemaal prima. Waarom is TeraByte dan een betaald programma en geen freeware. Gewoon niet eerlijk!
 
Hallo Senso<br>

Ik heb alleen problemen met de grootte van de Afbeeldingen in DOS (Dus als ik een Backup moet terugzetten) Dan vallen de bedieningsknoppen buiten beeld.
Terwijl op een secondaire computer de Afbeeldingen veel kleiner zijn en de bedieningsknoppen dus bereikbaar zijn.

5e4193d961d0d-IMG_20200210_Reproductie.jpg



Zie aan de rechterkant van de Afbeelding het wegvallen van de knoppen

Tussen haakjes Semantec Norton Ghost en Aomei zijn toch ook niet voor noppes?
En er is gerust wel een site te vinden waar je TeraByte Image & Backup voor niets kunt ophalen lijkt mij. Kijk eens naar Zombienation.live
 
Laatst bewerkt:
Dus jij zegt dat je hier in DOS (MS-DOS) zit? Waarom zie ik dan de interface van TeraByte? Dat heeft onherroepelijk te maken met de resolutie instelling. Waar die dan ingesteld wordt weet ik niet.

Jouw openingsvraag en dan beginnen dat je in 'DOS zit/werkt' zet iedereen op het verkeerde been. Daar moet je nooit meer over beginnen!

Volgens mij staat hier het antwoord op jouw vraag maar dat begint dus al eerder. Helaas gaat mij dit boven de pet.

Appendix 4 - Changing the Screen Resolution

The default screen resolution for Windows 7 WinRE is 800x600. This resolution isn't high enough to display the entire Image for Windows window. The ChgRes.exe program is used to change the resolution to 1024x768 after WinRE boots (before Image for Windows runs).

A different resolution can be selected in TBWinRE by running the ChgRes program and specifying the necessary options. Running ChgRes without any options will display usage information.

It is also possible to set the default resolution to a different mode by using Notepad to edit the screenresolution variable in TBWinRE.cmd (or the chgres line in startnet.cmd, if the usestartnetcmd option is enabled in TBWinRE.cmd), replacing the ChgRes options with the new ones, and then recreating the build by running the TBWinRE script. Warning: Making any other changes to the startnet.cmd file is not recommended unless you are familiar with the WinRE building process.

Be aware that supported resolutions when booted into WinRE differ from those in Windows. Some systems may only support a very limited number of resolutions. Before specifying an alternate resolution you should verify the resolution you want to use is valid in WinRE by testing it with ChgRes while booted to TBWinRE.

Creating a TeraByte Recovery Environment, WinRE Boot Disc, or UFD Containing Image for Windows (TBWinRE)


Google vertaling.
De standaardschermresolutie voor Windows 7 WinRE is 800x600. Deze resolutie is niet hoog genoeg om het volledige venster Afbeelding voor Windows weer te geven. Het programma ChgRes.exe wordt gebruikt om de resolutie te wijzigen in 1024x768 nadat WinRE is opgestart (voordat Image for Windows wordt uitgevoerd).

Een andere resolutie kan worden geselecteerd in TBWinRE door het programma ChgRes uit te voeren en de nodige opties op te geven. Als u ChgRes zonder opties uitvoert, wordt gebruiksinformatie weergegeven.

Het is ook mogelijk om de standaardresolutie in een andere modus in te stellen door Kladblok te gebruiken om de schermresolutie-variabele in TBWinRE.cmd te bewerken (of de regel chgres in startnet.cmd, als de optie usestartnetcmd is ingeschakeld in TBWinRE.cmd), ter vervanging van de ChgRes opties met de nieuwe, en vervolgens de build opnieuw maken door het TBWinRE-script uit te voeren. Waarschuwing: het maken van andere wijzigingen in het startnet.cmd-bestand wordt niet aanbevolen, tenzij u bekend bent met het WinRE-bouwproces.

Houd er rekening mee dat ondersteunde resoluties bij het opstarten in WinRE verschillen van die in Windows. Sommige systemen ondersteunen mogelijk slechts een zeer beperkt aantal resoluties. Voordat u een alternatieve resolutie opgeeft, moet u controleren of de resolutie die u wilt gebruiken geldig is in WinRE door deze te testen met ChgRes tijdens het opstarten naar TBWinRE.
 
Laatst bewerkt:
Die andere programma's zetten een image van de hele boot schijf terug. Als het bij jou zo snel gaat...dan worden wrs alleen de systeembestanden terug gezet....hmm als dat zo is en er is meer beschadigd...dan kan dat een probleem zijn.
Met de andere programma's kun je vaak die backup ook gebruiken om hem op een andere schijf terug te zetten waardoor je een kloon krijgt en das erg prettig....

Hoe groot is 1 backup van jou en hoe groot is jouw boot disk? Daarmee kunnen we wrs al beter inschatten wat je backupt.
 
Hallo route99

Nee, dat is beslist niet waar, alles wordt teruggezet.

Image voor Windows biedt een eenvoudige en handige manier om volledig een back-up te maken van alle gegevens, programma's en besturingssystemen van uw harde schijf.
Uw back-ups kunnen rechtstreeks worden opgeslagen op externe USB- en FireWire ™ -stations, op interne of netwerkstations en zelfs rechtstreeks op CD, DVD of BD.
De suite bevat een eenvoudig te gebruiken MakeDisk-wizard voor het maken van een herstel-opstartschijf.
Om uw gegevens, programma's en besturingssystemen weer terug te zetten zoals ze waren toen de back-up werd gemaakt, start u eenvoudigweg de herstelschijf op en herstelt u de partitie (s) of station (s) die u wilt herstellen.
 
Laatst bewerkt:
Niks mis met alle vragen en adviezen m.b.t. backup, maar ging de vraag niet over een te groot window?
Ik lees niks over wat je hebt gedaan met de adviezen die over resolutie gaan.
 
Niks mis met alle vragen en adviezen m.b.t. backup, maar ging de vraag niet over een te groot window?
Ik lees niks over wat je hebt gedaan met de adviezen die over resolutie gaan.

Hallo Edmoor

Nee, het ging over een te grootte Afbeelding in TBWinRE : zie bericht #31

Ik heb geprobeerd om instellingen te vinden, en dat schijnt WEL in TBWinPE te zitten, maar bij de installatie van TBWinPE crashed steeds m'n USB-Stick.
Dus daarom gebruik ik maar TBWinRE.
 
[Heb je dit programma, dan dit volgen

The “Video Mode” screen will be displayed. Select the desired video mode and
then click Nex
pagina 16 van 244 van de handleiding hoe je dat backup programma moet installeen volgen en je krijgt een keuzelijst van resoluties...
Pdf
https://www.google.nl/url?sa=t&sour...FjAAegQIARAB&usg=AOvVaw2ixPkqTunF3f_GA3LWLhSO

https://www.terabyteunlimited.com › ...PDF
Webresultaten
Image for DOS manual - TeraByte Unlimited

Anders wat staat er in jouw installatie handleiding?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan