Wel internet, geen websites met tweede router.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Christoff

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2005
Berichten
337
Ik heb een tweede (LTE)router geinstalleerd en zo een extra netwerk gekregen.Werkt allemaal perfect. Op pc of ipad kan ik dit gewoon kiezen en aanloggen zowel met LAN als WLAN. Alle indicatoren in router menu staan op groen en geven ook aan met internet te zijn verbonden.
Maar ik kan nergens geen enkele website openen met de nieuwe router.
Wat kan er nog verkeerd staan?
Normale router is Fritzbox 7590, nieuwe router is TP-link Archer MR400.
 
In welke van de 4 LAN-poorten ( van achter gezien van li naar re ) heb je de kabel aangesloten..?
 
Ik werk nu alleen met WLAN vanaf mijn iPad dus er is geen enkele poort aangesloten.
 
Je hebt je FritzBox vervangen door een TP-Link? Of heb je beide in je netwerk staan?

Heb je de DNS ingesteld?
Wat voor intern IP hebben je devices?
 
Laatst bewerkt:
Beide netwerken staan aan maar ik ben maar aan 1 tegelijkertijd aangelogd.
Ik zal eens proberen door de Fritzbox compleet uit te schakelen.
 
Vanwaar twee routers tegelijkertijd? Wat is je doel?
 
Ik wil mijn netwerk van buitenaf kunnen benaderen ( z.gn Fernzugang) Dat gaat niet met de standaard verbinding (Deutsche Glasfaser) Die staan dat (nog) niet toe. Daarom wil ik dat totaal gescheiden via LTE net doen. Reden is dat ik een amateur radio extern wil kunnen bedienen .
Ik ben radio amateur.
 
Als je jouw netwerk van buitenaf wilt benaderen, is een VPN-server geen betere optie?
 
Laatst bewerkt:
en als je aan portforwarding doet kun je er ook niet bij?
zo te lezen zet je nu twee routers achter elkaar en laat je ze "botsen" met elkaar.
De instellingen in de fritzbox zijn ruim aanwezig om jouw netwerk van buiten te benaderen.
 
Puppie,
De routers staan compleet (galvanisch) gescheiden van elkaar en hebben niets met elkaar te maken. Ze “zien” elkaar hooguit via WLAN.
De een zit aan een glasvezel net en de ander aan het GSM net.
 
Zoals ik al zei: als je doel is om jouw netwerk extern te bereiken, dan moet je een VPN server installeren. Het omgekeerde wat Surfshark doet (wat er hier los van lijkt te staan).
 
kijk nu geef je al meer informatie.
dan heeft de fritzbox dus niks met je netwerk te maken.
Jouw gsm net doet dus niet wat jij wil.
welke provider kaart zit er in de LTE router?
 
Bij een GSM-netwerk heb je toch geen vast IP?
Dan loop je al vast.
 
Puppie en PHP4U,
De Sim kaart is van Lidl-connect (sim only) de server is nu Vodafone maar dat kiest hij waarschijnlijk zelf.
Als ik die sim kaart in mijn iPhone stop heb ik toch ook internet en gaat het wel goed.
 
Misschien is het een idee om de handleiding van die TP-link eens door te lezen...?
Daarin staat hoe je dat soort gebruik configureert.
Je hebt nu nl. met een router te maken, in je iPhone heb je geen router, dan gaat de verbinding direct, niet via een NAT-protocol..
 
Als je een beetje handig bent dan zet je toch zelf die genoemde thuis VPN op.
Heb er al meer dan een jaar een obv RPi.
Kosten heb je door het opzeggen vd betaal VPN er zo uit.....
Handleiding https://www.zwiebelfam.nl/vpn-verbinding/
Eenmaal de iso gedownload is het de 1e keer misschien een uurtje werk?

HET voordeel is dat je met je laptop elders via de VPN direct op je thuisnetwerk zit en in principe alles kunt doen wat je thuis ook deed via de laptop/pc.
Zo te zien heb je "glas" dus met de snelheid zit het goed.
Je hebt dan ook geen G4 router thuis meer nodig.... of heb je nog andere zaken lopen? Die kunnen wellicht dan ook via de nieuwe VPN.
 
Laatst bewerkt:
Heren,
In het TP-Link setup menu geeft hij aan dat alles OK is en er een goede netwerk verbinding met internet is.
Misschien een goed idee om eens in user-manual te gaan kijken!
Ik dacht dat het ergens een kleinigheid was met een vinkje of zo.
Ik ga ook eens spelen met idee van route99 en meld me wel weer tzt.
Bedankt voor de tips zover.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan