Structuur in bestandsnaam voor binnengekomen facturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Unplugged

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2018
Berichten
41
Steeds meer bedrijven sturen hun rekeningen in PDF via mail. Andere vragen om in te loggen en daar je maandfacturen te downloaden.
Het is wat werk, maar goed.
Wat ik vervelender vind, is dat de bestandsnamen van de PDF niet bepaald logisch zijn. In elk geval heeft iedere leverancier zijn eigen logica.

In de PDF is bijvoorbeeld wel de factuurdatum te vinden. Bestaat er een programma dat automatisch een PDF kan doorzoeken op de factuurdatum, deze datum kan gebruiken in de bestandsnaam, gecombineerd met de naam van het bedrijf?
Nog mooier zou zijn als de PDF's dan ook automatisch in de juiste map binnen mijn mapstructuur zouden worden gezet.
 
Is niet zo eenvoudig als ik dit lees. Wat ik niet zo goed begrijp is dat als je pdf/factuur opslaat dat je die dan direct in de juiste map (naam bedrijf) kunt gooien. Die bestandsnamen ben ik met je eens deugen vaak niet.

Bij het > Opslaan als kun je een voorbeeldbestand in de betreffende map zetten met een datum bijvoorbeeld 2020-00-00_Factuur Caiway_ Dat werkt een stuk sneller. Een standaard omschrijving moet jezelf bedenken.

Het je een groot aantal facturen kun je ook met een Renamer datums toevoegen. Met voorbeeldvenster kun je in de pdf kijken en de datum voltooien.
 
Laatst bewerkt:
In de juiste map zetten kan uiteraard handmatig.
Maar ik dacht: als een logische naam geven mogelijk is, dan is het in de juiste map zetten ook te automatiseren.
Even over dat voorbeeldvenster... Hoe zie ik die? Ik kan rechtsonder in de Verkenner schakelen tussen lijst- en tegelweergave. Maar, zoals in Word aan de rechterkant een voorbeeld oproepen, lukt mij niet in de Verkenner. Dus moet ik het bestand openen, kijken wat de datum is, het bestand weer sluiten en ondertussen de datum onthouden (want van een geopende PDF kun je de naam niet wijzigen). Dit zou allemaal voorkomen kunnen worden met een voorbeeldvenster...

Vast bedankt!
 
Gevonden!

Beeld > Voorbeeldvenster.

Nu gaat een stuk eenvoudiger.

Bedankt.
 
Wat ik ook wel eens doe voor een beter overzicht van de inhoud van de pdf is Openen met Firefox > Rechtermuisknop > Openen met of zet een snelkoppeling in de map SendTo Open met Firefox is Kopiëren naar

Kan natuurlijk met meerdere pdf's tegelijk (krijg je tabbladen). Wel handig als je dan twee beeldschermen hebt. In het andere scherm pas je dan de bestandsnamen aan.

Voorbeeldvenster is natuurlijk ook goed.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan