Connectionstring in VB database verplaatsen database naar cloud

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkHobelman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jan 2020
Berichten
2
Hallo,

Voor een bekende heb ik een Visual Basic programma (onder VB 2017) geschreven dat via ADO.NET communiceert met een eveneens zelf ontwikkelde access database. In de connectionstring heb ik het juiste pad vastgelegd en alles werkt. Nu wil men de access database in de cloud brengen (OneDrive) en eventueel ook het VB programma. Daar mijn laptop is uitgerust met office 365 personal was het overzetten van programma en database naar OneDrive niet moeilijk.
Probleem is echter dat ik een ander pad moet ingeven in mijn VB programma om in de database te komen en ik nergens kan vinden wat dat dan wel moet zijn. Wie kan me helpen?
 
Spullen in OneDrive zetten kan altijd, als je OneDrive hebt. Daar heb je geen Office 365 voor nodig, alleen een OneDrive account. Een database laten werken op OneDrive is een ander verhaal: kan niet. Access databases draaien op een lokale pc. Ook een pc die je 'in de cloud' zet op OneDrive, staat nog steeds op je computer en is dus als zodanig alleen op die computer te benaderen. En wel via de normale pad aanroeping. Je hoeft dus alleen het pad maar te weten. Dat kun je natuurlijk simpel vanuit de db zelf opvragen als je die opent, met een InputBox die het pad opvraagt.
Code:
Function CurrentPad()
Dim tmp As String
    tmp = InputBox("", "", CurrentProject.Path)
End Function
 
Als dat juist is wat OctaFish schrijft dan kan een access database dus alleen in zijn geheel in OneDrive geplaatst worden of eruit gehaald worden en is bewerken in de cloud dus niet mogelijk via bijvoorbeeld een VB programma. Geldt dat dan ook voor sql databases? OctaFish zal het allemaal beter weten dan ik maar mag ik toch nog een andere onafhankelijke mening van iemand horen? hh
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan