Thunderbird - gewiste berichten terughalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
In Thunderbird (68.4.2 - 32 bits) had ik in een van de accounts een submap met de naam
Projecthulp
Ik wilde hiervan de naam wijzigen in
ProjectHulp
Dat deed ik door rechtermuisklik op de mapnaam en Eigenschappen te kiezen.
Op dat moment stonden in dat account zowel
ProjectHulp
als
Projecthulp

Ik verwijderde daarna
Projecthulp

maar na een herstart van Thunderbird bleek ook
ProjectHulp
te zijn verdwenen.

In de instellingen heb ik echter ook opgegeven dat de prullenbak wordt geleegd bij het afsluiten. Dus na bovengenoemde herstart is de prullenbak inderdaad leeg en vermoed ik dat mijn berichten weg zijn.
Is er toch nog een mogelijkheid om de berichten terug te vinden? Ik heb bewust Thunderbird niet nogmaals afgesloten. Bovengenoemde herstart is dus de laatste keer geweest tot nu toe.

Wie heeft er tips?

Vriendelijke groet,
Guido
 
als je een map verwijderd met daarin submappen, worden die ook verwijderd.

Je hebt dus geen nieuw account aangemaakt met projectHulp, maar een submap gemaakt.
En die submappen stonden in? Projecthulp? kopt dat?
dus als je die hebt verwijderd, verwijderen ook de submappen.
 
als je een map verwijderd met daarin submappen, worden die ook verwijderd.

Je hebt dus geen nieuw account aangemaakt met projectHulp, maar een submap gemaakt.
En die submappen stonden in? Projecthulp? kopt dat?
dus als je die hebt verwijderd, verwijderen ook de submappen.

Projecthulp was een submap van Postvak IN in mijn mailbox.

Misschien nog vermeldenswaardig: mijn mails worden via IMAP gelezen, dus wellicht dat ik via mijn webhostingprovider nog e.e.a. kan terugkrijgen.
 
Projecthulp
Ik wilde hiervan de naam wijzigen in
ProjectHulp
Dat deed ik door rechtermuisklik op de mapnaam en Eigenschappen te kiezen.
Op dat moment stonden in dat account zowel
ProjectHulp
als
Projecthulp

Ik verwijderde daarna
Projecthulp

maar na een herstart van Thunderbird bleek ook
ProjectHulp
te zijn verdwenen.

Als je een naam wijzigt dan krijg je iet opeens 2 submappen met zowel de oude als nieuwe naam.
Dus ik denk dat je iets niet goed gedaan hebt.

Wellicht via je hosting kan je je mail op de server og terughalen.
 
Als je een naam wijzigt dan krijg je iet opeens 2 submappen met zowel de oude als nieuwe naam.
Dus ik denk dat je iets niet goed gedaan hebt.

Wellicht via je hosting kan je je mail op de server og terughalen.

Ik heb een soortgelijke wijziging nogmaals gedaan in Thunderbird en wederom zie ik twee mappen met dezelfde naam, eenmaal met hoofdletter en eenmaal met kleine letter. Maar na afsluiten en weer starten van Thunderbird is de oude naam verdwenen. Het is dus een schermverversingsprobleem. Mijn laatste hoop is nu gevestigd op de hosting.
 
zie screenshot.

Als ik de submap wil veranderen van naam, kies ik (nadat ik met de rechtermuis erop geklikt heb) voor Eigenschappen.
Daar verander ik de naam, en klik ik op OK.

Daarna is de map gewijzigd van naam.
Ik krijg de indruk dat je het op een andere manier doet.
 

Bijlagen

  • steun22.jpg
    steun22.jpg
    6,9 KB · Weergaven: 18
  • steun23.jpg
    steun23.jpg
    14,8 KB · Weergaven: 43
zie screenshot.

Als ik de submap wil veranderen van naam, kies ik (nadat ik met de rechtermuis erop geklikt heb) voor Eigenschappen.
Daar verander ik de naam, en klik ik op OK.

Daarna is de map gewijzigd van naam.
Ik krijg de indruk dat je het op een andere manier doet.

Zo doe ik het ook. Merkwaardig!
 
Vreemd, hier een paar keer gedaan maar alles is oké.
 
ik werk met pop3. Maar het lijkt me sterk dat het daar aan kan liggen.

zag in een andere topic die ook een probleem met Thunderbird had, deze optie. Wellicht kan je dat proberen.
Ik zou voor de zekerheid de folder xxxx.default back-uppen, TB verwijderen, rebooten en TB opnieuw installeren in de hoop dat het euvel dan is opgelost.
Wat betreft de 64 bit versie: https://tweakers.net/downloads/49102...rbird-680.html.
Je kunt ook op zoek gaan naar de 64-bit versie maar Mozilla schijnt die zelf nog niet regulier aan te bieden. Zal zijn reden wel hebben.
 
Als je met POP3 werkt, staan de bestanden al lokaal en wordt er dus een lokaal bestand hernoemd. Met IMAP moet er een connectie met de server worden gemaakt, daar moet het bestand worden hernoemd en dan weer (terug) worden gesynchroniseerd.
Ik ga je tip nog even uitproberen, dankjewel daarvoor!
 
Als je met POP3 werkt hangt het van je instellingen af of je bij je provider nog iets terug kunt vinden.
Tips om dit soort calamiteiten te voorkomen:
1) Zelf heb ik bv. ingesteld dat de berichten na downloaden nog 120 dagen op de server moeten blijven staan.
2) Ik gebruik het gratis Mailstore Home om af en toe een back-up van mijn mails te maken.
3) Ten overvloede maak ik regelmatig een back-up van al mijn data bestanden, inc. de xxxx.default folder van TB, welke ik op mijn dataschijf heb staan.
 
Veng, het probleem is niet de mail, maar dat een hernoemde submap verwijderd wordt.
Lees de TS zijn eerste bericht aub.
 
@femke98: Ik lees: "Is er toch nog een mogelijkheid om de berichten terug te vinden?"
 
Laatst bewerkt:
ja, dat is waar. Maar het probleem zit hem in de submappen die verwijderen als hij deze van naam heeft veranderd.
 
Klopt en TS zal de oorzaak graag verholpen zien maar blijkens de quote is hij ook niet ongevoelig voor de gevolgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan