• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Eerste teken verwijderen met VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

NajKwin

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2015
Hallo,

Ik heb een rij met samen gestelde getallen door middel van VBA gekregen echter voor eerste getallen staan een kkoppelteken. (zie bestand)

Bestaat er een stukje VBA om het eerste teken weg te halen

GR Naj

Bijlagen

In D2
Code:
=DEEL(C2;2;LENGTE(C2)-1)

zo?

Code:
Sub SjonR()
For i = 2 To Range("C" & Rows.Count).End(xlUp).Row
    Cells(i, 3) = Right(Cells(i, 3), Len(Cells(i, 3)) - InStr(Cells(i, 3), "-"))
Next
End Sub

Sommige cellen beginnen met een spatie, dus het verwijderen van het eerste teken is niet altijd doeltreffend. Daarom zo.

Laatst bewerkt:
Je kan beter de macro aanpassen die het koppelteken plaatst ipv het achteraf weer te corrigeren. Welke macro je gebruikt en hoe de samenstelling tot stand komt is helaas niet vinden.

Vanaf rij 61 is het eerste teken een spatie.

Je kan er beter in de VBA die je kreeg voor zorgen dat dat niet gebeurt.

Ik heb dus over je opmerking heen gelezen :o

Beter 2x een goed advies dan lopen rommelen.:d

Code:
Sub VenA()
  With Cells(2, 3).CurrentRegion
    ar = .Value
    For j = 1 To UBound(ar)
      ar(j, 1) = Trim(Mid(Trim(ar(j, 1)), 2))
    Next j
    .Offset(, 1) = ar
  End With
End Sub

Code:
Sub hsv()
  Cells(2, 3).CurrentRegion.Name = "b"
  [b].Offset(, 4) = [if(left(b,1)="-",mid(b,2,len(b)),if(left(b,3)=" - ",mid(b,3,len(b)),b))]
End Sub

@Vena,
Klopt idd dat de code gebruikt wordt die in #7 wordt genoemd. Ik ging er van uit dat het geen probleem zou geven maar helaas. Vandaar mijn vraag:-)

GR Naj

Dan klopt er iets niet aan jouw vraagstelling/voorbeeldbestand. In het andere draadje doet dit probleem zich niet voor. Het is natuurlijk al te zot voor woorden dat je zelf niet even vermeldt waar je de code vandaan hebt en een probleem aankaart die nog geen probleem was. Wees volledig in jouw vragen en voorbeeldbestanden. Anders blijft iedereen aan de gang voor jou zonder dat je zelf enige inspanning vertoont.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan