Een groot deel van mijn bestanden in OneDrive is verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bornetto

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
Berichten
289
Beste mensen van Helpmij,

Mappen zijn allemaal zichtbaar, de sub-mappen ook maar veel van deze sub-mappen zijn leeg terwijl daar allemaal (belangrijke) documenten in horen te staan. Dit is al geruime tijd gaande en heb deze vraag al vaker gesteld maar het probleem is nog steeds niet opgelost. Het lijkt wel dat er vanaf een bepaald niveau geen synchronisatie meer plaatsvindt o.i.d.

Zowel in de webversie als in de App van OneDrive ben ik de boel kwijt.

submappen.png

leeg.png

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Gr, Rob
 
Dit is al geruime tijd gaande en heb deze vraag al vaker gesteld maar het probleem is nog steeds niet opgelost.
Dus je opent een nieuwe topic naast de bestaande? Lijkt mij niet handig, want hoe weten mensen dan wat er allemaal speelt en gedaan is.

Ik heb geen OneDrive maar dat is toch Cloudopslag? Nu lijkt mij synchronisatie vrij simpel, maak het doel gelijk aan de bron. Als OneDrive dat al niet kan, zou ik het programma helemaal niet gebruiken. Worden die mappen dan niet aangegeven die onder de synchronisatie vallen?
 
Hallo Senso,

Negeer mijn topic van 4 november 2019 maar. Die had ik per abuis midden in een vraag van iemand anders geplaatst.
 
Heb je zelf nog een backup? (aan te raden)
Maak dan eerst snel een extra backup op een andere schijf, dan heb je dat iig al zeker gesteld.
 
Hier staat uitleg hoe OneDrive werkt.

Als ik die uitleg zo lees op die link dan is het maken van back-up zoals door route99 inderdaad aan te raden. Microsoft heeft zelf ook geen vertrouwen in de procedures, want ze schrijven het zelf ook. Het systeem is ook veel te ingewikkeld en nodigt uit tot het maken van fouten. Principe moet zijn maak doel gelijk aan bron en voer wijzigingen en verwijderingen in de bron door in het doel. Dat is alles! Je kunt voor de zekerheid in de mappen nog een aparte rescue map maken voor verwijderde bestanden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan