Code Aanpassen Werkt Niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
- en het probleem met opslaan van het rapport, ik wil een map kunnen kiezen waarin ik het kan opslaan

Een map heeft geen selectie op Pdf.
Een map is een map.
Deze kunnen wel Pdf's bevatten.
Code:
With Application.FileDialog(msoFileDialogFolderPicker)
  .InitialFileName = "c:\users\marcel\documents\"
 If .Show Then sheets("OH RAPPORT").ExportAsFixedFormat 0, .SelectedItems(1) & "\" & textbox1 & textbox2
End With
 
probeer dit eens voor het opslaan.
Code:
With Application.FileDialog(msoFileDialogFolderPicker)
        .Title = "Selecteer map"
        .ButtonName = .Title
        .Show
        If .SelectedItems.Count > 0 Then
            Sheets("OH RAPPORT").ExportAsFixedFormat _
            Type:=xlTypePDF, _
            Filename:=.SelectedItems(1) & "\" & Sheets("OH RAPPORT").Range("F8") & "_" & Sheets("OH RAPPORT").Range("F9") & ".pdf", _
            OpenAfterPublish:=False 'true
        End If
End With

voor textbox25
vervang dit;
Code:
For Each Ctrl In UserForm4.Controls
    If TypeName(Ctrl) = "TextBox" Then
       Ctrl.Value = ""
    End If
Next Ctrl
door:
Code:
textbox1=""
textbox2=""
[COLOR="#008000"]'etc[/COLOR].
 
als ik de userform afsluit en weer open zijn de waarden wel weg
Is het zelfde als Unload.Me dus alles is weg.
Is wel op te lossen.
Je zou het afsluitkruisje kunnen blokkeren en een aparte knop sluiten met de code "Me.Hide" op het formulier kunnen zetten.:rolleyes:

zet dit in je code van de userform
Code:
Private Sub UserForm_QueryClose(Cancel As Integer, CloseMode As Integer) 'blokkeren afsluiten met kruisje
Cancel = True
MsgBox "Je kunt alleen afsluiten met de knop AFSLUITEN"
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Code:
Private Sub UserForm_QueryClose(Cancel As Integer, CloseMode As Integer)
 If CloseMode = 0 Then Cancel = -1
  Me.Hide
End Sub
 
Bedankt weer voor alle info,

Aleen de codes voor het opslaan van het onderhoudsrapoort als PDF werken helaas niet
 
Code:
With Application.FileDialog(msoFileDialogFolderPicker)
  .InitialFileName = "c:\users\marcel\documents\"
 If .Show Then sheets("OH RAPPORT").ExportAsFixedFormat 0, .SelectedItems(1) & "\" & textbox1 & textbox2
End With
Werkt prima, maar het ligt er wel aan waar je de code plaatst, en of je het bestanden-pad hebt aangepast.
 
Laatst bewerkt:
Mijn fout Harry, kwam omdat er geen waarde was ingevuld in de textboxen, daardoor kwam er een foutmelding :eek::eek:

De code voor het afsluiten en onthouden van gegevens werkt fantastisch.

Albert en Harry bedankt voor al jullie hulp, ik ga nu alles op orde maken en mochten er nog vragen zijn horen jullie het wel

1000x dank :thumb::thumb::thumb:
 
Dan kun je dat beter afvangen in de code met iets als:
Code:
if len(textbox1)>0 and len(textbox2)>0 then

Succes.
 
Code van Harry werkt perfect, die van mij trouwens ook. Maar!!! die van Harry is beter:D

Wat gaat er nu precies fout, wordt er niets opgeslagen, of foutmelding, of opgeslagen als .pdf?

aanvulling: zie dat je de fout al hebt gevonden.
 
Bedankt ik ga eens kijken waar ik dit tussen moet puzzelen

Dan kun je dat beter afvangen in de code met iets als:
Code:
if len(textbox1)>0 and len(textbox2)>0 then

Succes.

Is het daarnaast mogelijk een - tussen de waarde van textbox 1 en 2 te krijgen in de bestandsnaam bij het opslaan (opgelost)
 
Laatst bewerkt:
Nog 1 klein vraagje, zou het mogelijk zijn om in dit bestand verschillende rapporten op te nemen (4 verschillende ongeveer, dus 4 etra tabbladen)
en dat ik via de userform aan kan geven welk onderhoudsrapport te selecteren en daar alles op afdrukken aan het einde. Dus dat excel weet als ik in de userform rapport a opvraag dat hij het opslaan van het rapport ook a neemt etc.
Ik neem aan dat ik de namen van de frames kan laten aanpassen door vert. zoeken of horiz. zoeken?

Als dit teveel code schrijven word vind ik het zo wel prima, en werken we gewoon met meerder bestanden.
 
Zal zeker gaan, maar zonder een goed voorbeeldbestand?:rolleyes:
 
Excuus zie bijlage ,

OH RAPPORT = MULTICARE | ELEGANZA 5 (ben te lui om voor deze test heel de code aan te passen):rolleyes:

Als het zou kunnen zou het helemaal fantastich zijn

Alvast bedankt voor het meedenken
 

Bijlagen

  • Kopie van Multicare-1 (IDEE2).xlsb
    312,6 KB · Weergaven: 33
(ben te lui om voor deze test heel de code aan te passen)
Wat is nou precies de bedoeling.?
Komt per type bed een ander OH RAPPORT?

snel gedacht:
Lijkt me dat je dan 4 verschillende userforms moet maken.
Of per type bed: overtollige frames,checkboxen en optionbuttons verbergen, als tenminste de omschrijvingen van de frames verder hetzelfde blijven.
Ik ben te lui om het met deze summiere omschrijving allemaal uit te zoeken.:p:p

Lees eens goed de opmerking bij het plaatsen van een nieuwe vraag en dat met name de laatste regel.:d:d
https://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?f=5
 
Laatst bewerkt:
Donatie is reeds al gedaan een aantal weken terug :D (maar ben zeker van plan een extra donatie te doen binnenkort)

Ik snap dat dit geen software bureau is, maar wil straks gewoon een mooi bestand wat voor iedereen makkelijk werkt. En ik kreeg dit idee vandaag en vroeg me af of het mogelijk is, en of dat het heel veel werk gaat zijn

Het is inderdaad de bedoeling dat per type bed een rapport komt, er zijn een aantal bedden die hetzelfde rapport hebben dus dat scheelt weer.

Omdat er bij verschillende bedden ook verschillende checkpoints zijn, zullen de benamingen van de frames ook mee moeten wijzigen bij het selecteren van het rapport.

Update: Ben zelf al wat stappen verder, zie bijlage
 

Bijlagen

  • Kopie van Multicare-1 (IDEE2).xlsb
    307,7 KB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
Donatie is reeds al gedaan een aantal weken terug
Daar zal Helmij.nl blij mee zijn.:thumb::thumb:
Ik zal eens kijken of het gaat lukken in 1 userform.
Gun me even de tijd want ik ben nog steeds een beginneling met VBA.:confused:
 
Ik ben er achter dat het wellicht 2 userforms moeten worden, 1 voor klasse 1 bedden (ziekenhuis) en 1 voor klasse II bedden (verpleeghuis), ik krijg dit (nog) niet automatisch aangepast in Frame 30 om dit te veranderen
 
Als je bedoelt dat Frame30 bij verpleeghuisbedden niet zichtbaar moet zijn:
Heb nog niet gekeken of dit voor de knop "RAPPORT OPSLAAN" gevolgen heeft.
 

Bijlagen

  • Multicare-1 (IDEEL2)-3.xlsb
    300,8 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
Beste is om met twee aparte userforms te werken, alleen het frame verbergen heeft geen zin.
Onder de knop Rapport maken heb ik al iets gezet waarmee je gemakkelijk een 2e userform kunt openen.
Deze kun je dan naar wens aanpassen.
Zal morgen eens een aanzetje maken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan