Code Aanpassen Werkt Niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
In de userform moest het frame niet verborgen worden alleen de tekst aangepast, maar ik snap dat dit lastig word.

En van de verpleegbedden hebben we maar 1 rapport voor alle bedden dus dat is prima om daar een aparte userform voor te hebben, maar met de ziekenhuisbedden hebben we wel een stuk of 6 verschillende rapporten.

Voor de ziekenhuizen zou ik dus een code willen hebben die de namen van de frames aanpast naar de controlepunten die op de verschillende rapporten staan en de frames verbergt die niet nodig zijn.

Ben zelf ook al druk bezig om te kijken hoe ik alles het beste kan maken, maar loop voor vandaag even vast

Wederom bedankt voor je hulp:thumb:
 

Bijlagen

  • Kopie van Multicare-1 (IDEE2).xlsb
    356,5 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
Als er echt veel verschillen zitten in de OH RAPPORTEN kun je waarschijnlijk het beste per bed een userform oproepen.
Klick maar eens op de knop RAPPORT MAKEN.
 

Bijlagen

  • Multicare-1 (IDEE2)-3.xlsb
    334,3 KB · Weergaven: 48
AdVIES:
Zorg er eerst voor dat je per bed het OH RAPPORT goed hebt, met 100% zekerheid.
Anders blijf je bezig.
 
Misschien een MultiPage Userform i.p.v. meerdere formulieren?
 
Goedemorgen Marcel,

Ik zag dat je in jouw voorbeeldbestand in #61 al een nieuwe userform5 hebt gemaakt.
ADVIES: verander de naam Userform5 in bjvoorbeeld Frm_RAPPORT_VPH UserForm4 in Frm_MULTICARE
en vervolgens Frm_ELEGANZA_5, Frm_IMAGE_3 etc.
Kortom een unieke naam.
Geeft straks veel gemak bij onderhoud van de code's. ( want welke UserForm hoort straks bij welk bed?) , bij 1,2,3,4 etc. zoeken maar.
Ben zelf door schade en schande wijs geworden.

ps: Heb je nog even een kort priveberichtje gestuurd.
 
Laatst bewerkt:
Wat gaat hier fout ???:eek: Ik krijg steeds fout "401" als ik userform4 wil openen vanaf Userform3 op het blad Overzicht

#bovenstaande is opgelost, ShowModal moest op False staan blijkbaar in Userform3
 
Laatst bewerkt:
Hallo Marcel,

Jouw userform5 heb ik hernoemd in Frm_RapportVPH
Ik heb hier allerlei codes in aangepast.
Met name de code van textbox1 blad overzicht. staat nu een groene opdrachtknop "Zoeken"

De code van userform_initialize helemaal aangepast:
De code voor opslaan op de userform ook aangepast: Er wordt nu automatisch een map met datum en SO nummer aangemaakt.
De pdf wordt automatisch opgeslagen in deze map.

Dus zoek de verschillen.:D:D

p.s. Nog niet tot in den treure getest.

Succes!
 

Bijlagen

  • Multicare-1 (IDEE2)-7.xlsb
    369,4 KB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt:
update:
Klein foutje al ontdekt, heeft iets te maken maken met combobox1 moet combobox2 zijn. Kom je zelf wel uit.:thumb:
nog een: zie rode code in #68
 
Laatst bewerkt:
Zet dit eventueel nog in workbook_BeforeClose()
Code:
Sheets("-OVERZICHT-").Range("S5:S6")=""
 
Bedankt Albert,

Het ziet er alemaal heel anders uit, en zie nog niet helemaal wat de wijzigingen doen.
Ga mij er morgen eens in verdiepen.

Er zijn helaas wel een aantal dingen die er niet meer in zitten of die niet lekker werken. Of die ik gewoonweg even niet zie

- De keuze waar het bestand opgeslagen moet worden, ik kan de map na het opslaan nergens terug vinden ( kan ook door beveiliging van onze laptops komen)

- En dat vanaf het blad overzicht de waardes overgenomen worden op het onderhoudsrapport lukt me ook niet meer

- Gegevns worden alleen onthouden na opslaaan rapport niet bij afsluiten userfrm

Verder weer fantastich werk geleverd, ik hoop dat ik er uit kom met wat voor mooie dingen je de code hebt aangepast

p.s. hoe heb jij namen van userform aangepast, ik krijg het niet voor elkaar
 
Laatst bewerkt:
Voor wijzigen naam userform zie bijgevoegde afbeelding.Knipsel.PNG

Voor het vasthouden van de naam zie bijgevoegd bestand.
Zou nu moeten werken.
Alleen bij het afsluiten van het bestand wordt naam en SO nummer leeggemaakt.

De gegevens van blad Overzicht worden bij mij netjes overgenomen, wel moet je natuurlijk van te voren een cel in de tabel selecteren (als je via textbox1 zoekt hoeft dat niet).

Mappen worden aangemaakt in thisworkbook.path.
Als het bestand in een map staat: in deze map.

Hou het voor vandaag voor gezien.:shocked:
 

Bijlagen

  • Multicare-1 (IDEE2)-8.xlsb
    374,1 KB · Weergaven: 41
Dit stukje code moet er nog bij in ThisWorkbook
Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
Sheets("-OVERZICHT-").Range("S5:S6") = ""
End Sub

Stuur me jouw bestand eens door, kan ik zien hoever je bent.
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Voor het opslaan van het bestand ben ik super tevreden, dit werkt fantastisch :cool: (nu ik snap hoe het werkt)

Alleen de gegevens overnemen lukt bij mij niet, alleen als ik zoek via textbox1 neemt hij de gegevens over. Dit deden de monteurs voorheen door in de kolom datum op een cel te gaan staan en werden de gegevens overgenomen.

Ook de gegevens blijven nu inderdaad staan, alleen nog een manier zoeken om afsluiten via kruisje te blokeren, maar dit heb ik ergens voorbij zien komen...:shocked:

Voor zover weer enorm bedankt, zelf ben ik alleen nog maar bezig geweest om de rapporten er in te zetten en waar nodig aan te passen.
 
Goedemorgen Marcel,
Alleen de gegevens overnemen lukt bij mij niet
Dan heb je waarschijnlijk de code uit #72 niet goed overgenomen daar werkt het goed. Maakt niet uit in welke kolom de cel wordt geselecteerd.
(Behalve kolom 2, dit komt omdat in het voorbeeldbestand de codes van de optionbuttons/checkboxen niet heb aangepast.)
alleen nog een manier zoeken om afsluiten via kruisje te blokeren
Is in voorbeeldbestand niet meer nodig. Naam en So nummer worden alleen leeggemaakt bij afsluiten van het bestand)

Alles nog maar eens goed nalopen. Stuur me anders jouw voorbeeldbestand maar eens door.
Ben benieuwd hoever je bent.:D
 
Excuses voor de late reactie, maar had een drukke dag vandaag

Heb het even met uw bestand in #72 getest en daar werkt het voor mij ook niet om de gegevens over te nemen, als ik een willekeurige cel selecteer en op zoeken klik om het juiste rapport te selecteren neemt hij de gegevens niet mee.
Ook bij afsluiten met het kruisje verdwijnen de gegevens die vast moeten blijven staan.

Daarnaast krijg ik zonder dat ik op opslaan druk bij veel andere handelingen ook de melding dat er een map voor de dag is aamgemaakt.

Ik ga me eens in jou code verdiepen om te kijken of ik zelf ook wat kan vinden

Alvast weer bedankt voor het meedenken!:cool:

Zal zo snel mogelijk mijn bestand uploaden, wil eerst de laatste rapporten er in hebben :eek:
 
Jouw eerste vraag.
Je moet niet op zoeken klicken.
Selecteer een rij en klick op de button "Maak Rapport VPH"

de knop zoeken is ervoor als je het serienummer invoert. Vraag me af of deze nog noodzakelijk is.
Je kunt nml. op serienummer sorteren. in button "Maak Rapport VPH" moet je de code zo aanpassen dat Frm_KeuzeBed wordt geopend.

Daarnaast krijg ik zonder dat ik op opslaan druk bij veel andere handelingen ook de melding dat er een map voor de dag is aamgemaakt.
Helemaal gelijk, moet ik nog aanpassen.

Er zal zeker nog een en ander moeten worden aangepast. Schroom niet om te vragen.
Voor mij een leuk tijdverdrijf en LEERZAAM.
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt inderdaad, maar ik heb in mijn bestand een userform gemaakt waaruit straks de verschillende rapporten gekozen kunnen worden, en als ik in jouw bestand op zoeken klikte kwam zon zelfde soort menu naar boven.
Misschien snap ik de bedoeling nog niet hoe jij het hebt aangemaakt :confused:

Update: Met jouw tips in #77 werkt het nu wel :thumb:

Voor mij is het ook heel leerzaam, wil toch ook handiger worden met VBA
 
Laatst bewerkt:
Geduld siert de mens, samen komen we er wel uit.:D
Op dit moment praten we langs elkaar. Ik wacht eerst maar even op jouw bestand.
 
#Update: ook opgelost, het allerlaatste stukje code moest uitgeschakeld worden :eek::eek::eek:



Ik heb jouw code voor het overnemen van de gegevens in mijn bestand geplakt, maar hij werkt niet zoals in jouw bestand.

Hij neemt 1x de gegevens over, als ik hem dan afsluit en een andere cel selecteer neemt hij de gegevens niet over.

Ik kan niet vinden wat ik mis in mijn bestand wat bij die van jou wel staat:confused:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan