Code Aanpassen Werkt Niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daarnaast krijg ik zonder dat ik op opslaan druk bij veel andere handelingen ook de melding dat er een map voor de dag is aamgemaakt.
Ik heb dit aangepast was inderdaad niet goed.
Doe maar eens een rapport opslaan. WEL EVEN EEN NIET GEBRUIKT SOnummer invullen.
De melding komt alleen bij het eerste rapport van de dag.
Hoop dat je hiermee tevreden bent.:D:D:D

p.s. Ik heb ook nog iets aangepast aan de Checkboxen. Visueel duidelijker of wel/niet is aangevinkt.
 

Bijlagen

  • Multicare-1 (IDEE2)-10.xlsb
    386,2 KB · Weergaven: 40
Ziet er weer super uit, ga morgen weer eens verder kijken hoe en wat.

Ben alleen nieuwsgierig welke code de kleuren in de checkboxes bepaalt

Hoop morgen mijn bestand met je te kunnen delen
 
Zoals beloofd het bestand met mijn vorderingen (ww in prive bericht ivm bedrijfsinformatie)
 

Bijlagen

  • Kopie van Multicare-1 (IDEE2).zip
    497,2 KB · Weergaven: 74
Handel het lekker geheel via PM's af. Heeft toch weinig nut om het hier te plaatsen.:shocked:
 
PM ontvangen van TS

Re: Wachtwoord

Jullie hebben gelijk ik zal de beveiliging er af halen, ik heb de klassenmodule van jou overgenomen ik heb hem alleen aangepast.

Nogmaals bedankt voor alles, zonder jouw hulp had ik nooit zover gekomen.

opmerking: De klassemodule heb ik van @SNB

UPDATE:
De klassemodule in dit bestand is niet van @SNB maar van mijzelf en gaat dus niet werken in de andere forms.
Wachtwoord staat er nog steeds op. Het is niet aan mij om een bestand te plaatsen zonder wachtwoord.
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Zoals beloofd bij deze het bestand met mijn vorderingen, dit keer zonder wachtwoord :shocked: (excuses ik dacht te ingewikkeld)

Daarnaast wil ik iedereen enorm bedanken voor de fantastische hulp die ik de afgelopen tijd gehad heb, in het bijzonder wil ik Albert bedanken die heel veel moois voor mijn bestand bedacht heeft.

Omdat ik op dit forum altijd goed geholpen word en iedereen hier bereid toe is zal ik binnenkort een mooie donatie doen aan het helpmij.nl forum

Fijne zondag verder,
 

Bijlagen

  • Kopie van Multicare-1 (IDEE2).xlsb
    572,3 KB · Weergaven: 35
Goedemorgen Marcel,

Aan jouw laatste voorbeeldbestand zul je toch nog een en ander dienen aan te passen anders gaat het niet werken.
met name: 1. Lees de 1e regel van de update in #85
2. Als je in de kolom status klickt opent het formulier status niet meer.
3. Niet alle tellers werken volgens mij naar behoren.
4. De knop "Opslaan" verdient nog wat verbeteringen. (voor mijn gevoel)
(als voorbeeld: als je vandaag een bed afkeurt en en rapport is opgeslagen, wat moet er dan gebeuren als het bed dezelfde dag wordt gerepareerd en goedgekeurd.
rapport overschrijven of toch een nieuw rapport?. Probeer het maar eens uit.)
5. Niet echt een groot probleem, maar sommige checkboxen verschillen in .High, .Top, etc.
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen Albert,

Bedankt voor je opmerkingen *2, *3 en *5 heb ik direct opgelost, de rest moet ik eens goed naar kijken.

*1 - ik had gehoopt dat het zou werken als ik een nieuwe klassenmodule aanmaak met de juiste Frm gekoppeld ( #Update: opgelost, nieuwe klassenmodule en module aangemaakt )

*4 - het is inderdaad de bedoeling dat het rapport overschreven word indien het bed dezelfde dag gerepareerd word (eiegenlijk worden reparaties indien onderdelen aanwezig direct tijdens onderhoud opgelost)
 
Laatst bewerkt:
Hoi Albert,

Kun je mij uitleggen wat deze code anders zou doen als de oplossing die we nu al hebben?
 
Met de oude code zul je voor iedere form een aparte module en klassemodule moeten aanmaken.(vraag me af of dat uberhaupt kan):rolleyes:
De code van @SNB kun je op alle forms gebruiken.
 
Ik heb de code in mijn bestand geplaats, maar het lijkt (nog) niet te werken. ik zal vast weer ergens iets fout doen:(
 

Bijlagen

  • Kopie van Multicare-1 (IDEE2).xlsb
    566,8 KB · Weergaven: 38
zet dit helemaal bovenaan in de code van je forms.
Code:
Dim v_checks() As New C_check

en dit in de userform_initialize voor de end sub
Code:
ReDim v_checks(Controls.Count)
    
    For j = 0 To Controls.Count - 1
        If TypeName(Controls(j)) = "CheckBox" Then Set v_checks(j).m_check = Controls(j)
    Next
 
#93 is opgelost en werkt nu wel, bedankt :thumb: soms kan het zo simpel zijn...

Nu alleen nog kijken naar het opslaan probleem, als een bestand overschreven moet worden, maar dat gaat ook vast goed komen :)
 
Als het goed is wordt het Bestand nu overschreven,zou alleen de tekst in de msgbox aanpassen.
 
Zou het mogelijk zijn een extra bevestiging in te bouwen voordat rapport overschreven word?

MsgBox "In deze map is al een bestand met dezelfde naam opgeslagen, deze word nu overschreven" ----> Weet u dit zeker? Ja/Nee

Onderstaande code heb ik gevonden en proberen in te bouwen bij de huidige code, maar iets gaat er nog niet goed

Code:
Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

 'If Not fs.FileExists("C:\Users\" & Environ("username") & "\Desktop\BEDDEN MULTICARE\" & TextBox13.Value & "---" & TextBox25.Value & "\" & TextBox1.Value & "---" & TextBox2.Value & ".pdf") Then 'controle of bestand al bestaat
If Not fs.FileExists(ThisWorkbook.Path & "\" & TextBox13.Value & "---" & TextBox25.Value & "\" & TextBox1.Value & "---" & TextBox2.Value & ".pdf") Then 'controle of bestand al bestaat
    
    Select Case MsgBox("In deze map was al een bestand met dezelfde naam opgeslagen, deze word nu overschreven?" & vbLf & vbLf & "Kies Ja voor opslaan" & vbLf & "Nee voor een ander naam kiezen" & vbLf & "Annuleren voor helemaal niet opslaan", vbYesNoCancel)
        Case vbYes
            Sheets("MULTICARE | ELEGANZA 5").Range("A1:K61").ExportAsFixedFormat _
    Type:=xlTypePDF, _
    Filename:=ThisWorkbook.Path & "\" & TextBox13.Value & "---" & TextBox25.Value & "\" & TextBox1.Value & "---" & TextBox2.Value & ".pdf", _
    OpenAfterPublish:=True 'false
         Case vbNo
            With Application.FileDialog(msoFileDialogSaveAs)
                .InitialFileName = Bestand
                .FilterIndex = 2
                .Title = "Opslaan ?"
                .AllowMultiSelect = False
                .Show
                .Execute
            End With
         Case vbCancel
            Cancel = True
     End Select
     End If

Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • ONDERHOUD V9220.1 (laatste update 09_02_2020).xlsb
    604,2 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
Probeer dit eens.
Code:
Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")


If Not fs.FileExists(ThisWorkbook.Path & "\" & TextBox13.Value & "---" & TextBox25.Value & "\" & TextBox1.Value & "---" & TextBox2.Value & ".pdf") Then 'controle of bestand al bestaat

    Sheets("MULTICARE | ELEGANZA 5").Range("A1:K61").ExportAsFixedFormat _
    Type:=xlTypePDF, _
    Filename:=ThisWorkbook.Path & "\" & TextBox13.Value & "---" & TextBox25.Value & "\" & TextBox1.Value & "---" & TextBox2.Value & ".pdf", _
    OpenAfterPublish:=False 'True

Else

    
    Dim RapportOpslaan As Integer
    
    RapportOpslaan = MsgBox("Dit rapport is al opgeslagen, wil je het overschrijven", vbYesNo + vbQuestion, "RAPPORT BESTAAT AL!")
    
    If RapportOpslaan = vbYes Then
        Sheets("MULTICARE | ELEGANZA 5").Range("A1:K61").ExportAsFixedFormat _
        Type:=xlTypePDF, _
        Filename:=ThisWorkbook.Path & "\" & TextBox13.Value & "---" & TextBox25.Value & "\" & TextBox1.Value & "---" & TextBox2.Value & ".pdf", _
        OpenAfterPublish:=False 'True
    Else
        'rapport wordt niet opgeslagen/overschreven
    End If

   
    
End If
 
Bedankt!! Dit ziet er een stuk overzichtelijker uit.

Zou het nog wel mogelijk zijn om de monteur de keuze te geven het rapport ergens anders op te slaan, en als hij op nee drukt dat niet direct de userform afsluit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan