administrator

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blacklover

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2007
Berichten
55
Hi beste mensen

Heb een klein probleempje
Heb onlangs een win 10 pc gekocht 2de hands
Werkt heel goed en snel
Toen ik die bij mij thuis installeerde kwam ik op een probleempje
Wou eerst en vooral een virusscanner installeren (heb een gekocht bitdefender versie)
Ging niet want ik was niet de administrator van deze pc !!!!!!!!!!!!! man had dit vergeten afdoen !!!!!!!!!!!!!!
Heb rondgesnuisterd en iemand zei me dat ik eerst een back up moest maken en daarna terug herinstalleren
Had er ondertussen wel wat software opgezet die geen problemen gaven bij installatie
Heb echter geen dvd 's van deze pc
Dus wel veel maar ben toch bang dat ik dit niet tot een goed einde zou kunnen brengen
Een wind 10 installatie cd /dvd kopen is dit een oplossing ?
Zou het liever anders gehad hebben maar wat is de beste oplossing ?
zie hier echter op de "bak " geen licentie staan (wel/// maar afgekrast )
Help mij aub

Groetjes en bedankt

Blacklover
 
Kijk eens bij Deze PC via een rechtsklik en kijk dan bij 'Eigenschappen
Als het goed is staat daar of Windows 10 geactiveerd is.

Zo ja, dan heb je een geldige licentie en is het geldverspilling om een Windows 10 DVD te kopen.
En mocht je geen Administrator-rechten hebben, dan kan je die ook zelf weer aanmaken. Wel via een omweggetje, maar misschien heb je een handig neefje die erbij kan helpen:
https://www.isumsoft.com/windows-10/create-administrator-account-when-cant-sign-in-windows-10.html

Uiteraard is het in die tutorial handig om Windows 10 op DVD, of liever op een moderne USB-stick te plaatsen (dus niet eentje van 10 jaar oud!), en dat kan gewoon via de Media Creation Tool:
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Als het meezit, en je hebt alles goed voorbereid, dan kan je in een kwartiertje een splinter nieuw Administrator-account hebben.
 
Het door mij genoemde, gratis voor thuisgebruik, herstelprogramma wordt hier besproken: https://computertotaal.nl/artikelen/apps-software/lazesoft-recovery-hulp-bij-windows-ongevallen/

Voor het resetten van het wachtwoord moet je in het programma de optie van een opstartbare DVD of USB stick maken gebruiken en dan daarvan opstarten, na natuurlijk in de BIOS de DVD of USB als eerste te zetten. Altijd handig om een schijfje met eerste hulp programma's te hebben.

Als je wil weten wat er in jou Windows allemaal opstart, dan kan je het programma AutoRuns van Sysinternals daarvoor gebruiken. Windows 10 kan zichzelf trouwens, als eerste Windows versie, compleet vernieuwen wanneer je eenmaal de Administrator rechten hebt. Dit had de vorige eigenaar eigenlijk moeten doen. Wanneer je de rechten terug hebt én je wil schoon er op beginnen, dan is hernieuwen van Windows 10 een betere optie dan dat via een installatiemedium te doen. Succes
 
Gewoon even een verse Windows downloaden met de Media Creation Tool en dan even opnieuw installeren. Wie weet wat de vorige eigenaar nog meer vergeten is op te ruimen, heb je gelijk een schoon systeem om mee te werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan