Bij Openen/Laden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jbusser

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2007
Berichten
147
Even simpele vraag (denk ik)
Wat is precies het verschil tussen een gebeurtenis bij Laden (van een formulier) en bij Openen van een formulier???
(Gewoon uit nieuwsgierigheid)
 
Je hebt verschillende momenten bij het starten van een formulier waarbij code/procedures uitgevoerd kunnen worden. Als je een formulier opent, worden die in een bepaalde volgorde uitgevoerd. De procedure <Bij laden> wordt (als ik mij niet vergis) uitgevoerd vóór <Bij openen>, al kan het dus net zo goed andersom zijn. Bij het laden worden de formulier instellingen uitgevoerd, dus zeg maar het opbouwen van het formulier. Bij Openen worden de gegevens ingeladen, dus dan wordt het formulier gevuld.
Voor een aantal procedures maakt het niet zoveel uit waar je ze zet, maar je kunt dus geen gegevens manipulaties doen in de procedure <Bij laden> als de gegevens nog niet geladen zijn.
Maar voor hetzelfde geld is het precies andersom (ik zit nu niet achter een pc, dus ik kan het even niet controleren). Simpelste manier om er achter te komen: ga in de eigenschap van de gebeurtenis staan, en druk op <F1>.

Wil je weten in welke volgorde ze precies worden uitgevoerd, zet dan in elke formulier gebeurtenis een Msgbox. Dan weet je het gelijk :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan