internet verbinding verlies monitoren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mgroen1

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2019
Berichten
190
Een familielid van mij zit met een slecht werkende internet verbinding, niet binnenshuis maar aan de providerkant.
De modem verliest de verbinding voor een paar seconden/minuten en herstelt deze zelf weer wat op zich prima is.

Nu ben ik van het meten = weten, en zou graag willen weten hoe vaak die verbinding wegvalt en dus weer wordt opgebouwd.
De PC staat altijd aan dus dat is het probleem niet. Ik zoek dus een tooltje dat registreert wanneer de internetverbinding weggevallen is, en wanneer deze weer hersteld is. En hiervan een logbestandje kan opratelen.

Zodat ik dat aan de provider kan overhandigen en dat helpt bij het klagen/ maakt mijn punt sterker (want die gelooft er natuurlijk weer geen zak van ;))

Wie weet er van zo'n tooltje af?

Mathijs
 
Houdt de modem zelf geen log bij?
Wat voor modem is het?

Je kan toch een storingsmelding bij die provider doen? Als het goed is kunnen hun zien hoe vaak jouw modem met hun verbonden is. Als er excessief veel uitval is kunnen ze gewoon een monteur sturen.

Trouwens, hoe weet je zeker dat het niet bij jouw binnen is? Het kan ook de kabel van je aansluitpunt naar je modem liggen. Dat zijn zaken die gewoon bij de consument liggen.
Je aansluitpunt en alles wat daarvoor zit is de verantwoordelijkheid van je provider.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan