van meerdere video bestanden 1 groot bestand maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

mgroen1

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2019
Berichten
190
Hallo,

ik zoek een programma (liefst zo simpel mogelijk) waar ik van verschillende .MOV bestanden 1 groot bestand kan maken (het liefst gelijk om te zetten naar .MP4),

het idee is alle kleine stukjes video achter bij elkaar te voegen naar 1 groot bestand, waarbij je alle input bestanden kunt selecteren en dan kan kiezen "samenvoegen", en dan vervolgens het output bestand en formaat kunt selecteren.

Wie weet er een goed en gratis programmaatje hiervoor?

Alvast bedankt.

Mathijs
 
Hé Mathijs,
Na lang zoeken en ook veel teleurstelling ben ik uitgekomen op VSDC. Deze heeft beide een video Editor en Video Converter die gratis zijn. http://www.videosoftdev.com/

Op YouTube zijn rondleidingen te vinden die het leren werken ermee wat makkelijker maken. Beneden het voorbeeldscherm zet je in ieder geval de verschillende videos, deze versleep je en in een omgekeerde volgorde, van beneden naar boven, wordt het dan aan elkaar gezet. Hierbij zijn er grote aantallen overgangseffecten beschikbaar die je nodig zal kunnen hebben bij al te grote overgangen, bijvoorbeeld op andere dag of plaats opgenomen. Dit filmpje heb ik samengevoegd op min. 5:04 en 13:35 https://youtu.be/MpTsYS3k-cs

Laat het ons maar weten waarmee het goed lukt en altijd interessant wanneer anderen wat aandragen. VSDC installeert geen ongewenste programma's en reclames. Alleen de snelheid is bij gratis heel wat minder en sommige opties voor professioneel gebruik ontbreken dan.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt beiden voor de input.
Ik zal eerst aan de slag proberen te gaan met Format Factory, als dat niet lukt met VSDC.

Ik zal het laten weten of het lukt en zo niet waar ik tegenaan loop.
 
Voor de geinteresseerden: ik heb een aantal programmaatjes onderzocht die het samenvoegen van videobestanden mogelijk maakt, maar geen van allen ondersteunt het automatisch weergeven van bestandsformaten.
Ik heb voor het samenvoegen van de videoclips het programma bandicut gebruikt https://www.bandicam.com/bandicut-video-cutter/download/

Werkt wel goed en snel.
 
Het kost wel Euro 27, voor beperkte functionaliteit of er is een watermerk. Met andere programma's kan je tekst op de video plaatsen maar voor automatisch de bestandsnaam, dan zou ik alleen weten dat bepaalde camera's informatie in beeld kunnen weergeven. Prettig weekend
 
Bandicut. De gratis versie toont geen watermerk, alleen na het eind van de output gedurende een paar seconden een logo. Dat is dus niet tijdens de video zelf.

Modedit: Quote verwijderd, is niet nodig als je direct reageert op de laatste reactie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb het opgezocht en ze noemen het zelf een watermerk maar het is het langzaam vervagen van het laatste beeld en dan komt de naam en logo even in beeld. Goed te doen.

Nog geen bestandsinformatie van de fragmenten in beeld, schop ik nog even naar boven.
 
Klopt. Ben er zelf ook helemaal tevreden over. Alleen in de laatste versie zat een bug en werkte bij mij niet, de leverancier heeft mij geattendeerd op de een-na-laatste versie en die werkt perfect.
Inderdaad ook met Bandicut geen bestandsnamen in beeld, heb het wel gevraagd als feature in te bouwen dus misschien ooit in de toekomst..
Het enige jammere is eraan is dat alles verplicht gemergd wordt (ben nu zelf ook nog op zoek naar een tooltje dat wel omzet maar niet samenvoegd) - zie hiervoor een andere topic van mij.

Modedit: Quote verwijderd, is niet nodig als je direct reageert op de laatste reactie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Anders een gratis video editor zoals openshot bijvoorbeeld, plak ze achter elkaar op de tijdlijn, output formaat selecteren die gewenst is en openshot doet de rest.
De meeste losse converters kunnen dit wat jij wilt, maar voor de meeste moet je pegels neertellen om reclame/watermerken en andere limieten te voorkomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan