aanmelding Converter Zonnepalen slaagt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

cvthiel

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2012
Berichten
48
Goede Avond,

Mijn buren hebben 12 zonnepanelen met een Goodwe V21012020 converter geplaatst.
Zij wilden de resultaten van de opbrengst graag uitlezen op hun laptop. Bij het instellen van Solar Wifi geeft het schermpje aan geen internet bij deze verbinding, doch geeft anderzijds aan: “Verbinding verbreken”.
Bij het instellen van de wifi met de converter wordt de wifi van het modem van ziggo onderbroken. Vandaar dat de verbinding met de converter niet tot stand kan worden gebracht.

Wat doen we fout. Naar onze mening is het programma verder goed geinstalleerd, alleen geen verbinding.

met vriendelijke groet Cor
 
Ik ga kijken of ik daar morgen terecht kan en ga de boel resetten. Ik laat dan ook iets van me horen.
Bedankt voor de informatie.
Cor
 
Vanmorgen je aanbevelingen uitgevoerd. Helaas blijf ik steken op de verbinding met de converter. Na gereset te zijn, geen verbinding te maken. Ook nadat de converter geheel was uitgeschakeld en nog gereset te zijn geen verbinding te maken. Kan namelijk het wachtwoord 12345678 niet in voeren. Naar mijn mening blijft er nog een mogelijkheid open en dat is een defecte wifi-module. Kan ik die zelf testen of doormeten? Of is het gewoon dat er door de eigenaar een neiuwe gekocht moet worden.

mvg Cor
 
Misschien is er iets in de router instellingen te wijzigen zoals nieuwe apparaten toelaten of Internet protocol toe staan. Als ze op de router geen DHCP gebruiken dan is er geen volgend IP adres automatisch toegewezen.

Verder moet u navragen bij klantenservice. Het productnummer V21012020 heb ik niet kunnen vinden. Op YouTube zie ik nog een instructie video: https://www.youtube.com/watch?v=W-_-CeTVqPc Bij minuut 1:08 ziet u de instellingen van beveiligingstype en encryptie deze moeten denk ik ook beide overeenkomen met de router.
 
Ze nemen nu eerst contact op met de leverancier van de zonnepanelen en de converter. Dus dat wordt nu even afgewacht.
Ik zal zeker hier mijn verdere bevindingen hier melden. Nu al heel hartelijk bedankt voor het meedenken.

bvd.Cor
 
Er is een afspraak gemaakt met een monteur, die later deze maand komt voor de reparatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan