Userform textbox inhoud naar hyperlink fout melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

wekkanz

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2013
Berichten
46
Kan iemand mij kunnen helpen? Ik ben al een paar dagen bezig om de volgende vraag op te lossen.
In mijn userform heb ik een commandbutton waarmee ik een url naar een foto bestand aanmaak deze url word inde textbox genaamd, txtFoto geplaatst.
Mijn bedoeling is dat deze url in een excel tabel in een als Hyperlink word geplaatst in een ander excel bestand, zodat makkelijk het bestand geopent kan worden.

Om de inhoud van de textbox om te zetten naar een hyperlink gebruik ik de volgende code:

Code:
    .Hyperlinks.Add Anchor:=.Range("K" & iRow), _
                        Address:=frmNew.txtFoto.Value, _
                        TextToDisplay:=frmNew.txtFoto.Value

Echter krijg ik bij telkens een fout melding 1004 bij het wegschrijven als de txtFoto voorzien is van een URl en een foutmeling 5 als de txtFoto geen inhoud bevat.

Kan iemand mij aangeven wat ik verkeerd doe en mogelijk helpen deze fout melding kan verhelpen?
 
Zonder voorbeeld zou ik zeggen, probeer dit eens:
Code:
If frmNew.txtFoto.Text <> "" Then
    .Hyperlinks.Add Anchor:=.Range("K" & iRow), _
        Address:=frmNew.txtFoto.Text, _
        TextToDisplay:=frmNew.txtFoto.Text
End If
 
Laatst bewerkt:
Harte lijkdank voor de snelle reactie, ik heb de code gebruikt, wanneer de txtFoto leeg is, werkt het goed.
Helaas wanneer de txtFoto is voorzien van een url, krijg ik nog steeds een 1004 melding. OM het wat makkelijker te maken heb ik een voorbeeld bestand toegevoegd
 

Bijlagen

  • Monsteraanvraag formulierV3.xlsm
    46,2 KB · Weergaven: 24
  • Monsteraanvragen overzicht.xlsm
    35 KB · Weergaven: 22
Waarom 2 bestanden? Maak een voorbeeld dat alleen de essentie van de vraag weergeeft. Alles wegmoffelen in compleet onnodige modules maakt het nogal onleesbaar.;)
 
Ik waardeer je oprechtheid, Het is niet mijn bedoeling om het moeilijk te maken of iets weg te moffelen, vba is nog vrij nieuw voor me, ben er daarom nog niet handig mee. Rede voor 2 bestanden is dat ik het document door verschillende personen tegelijk er in kunnen werken...
Heb helaas even geen pc tot mijn beschikking, zal v/d week even een essentie voorbeeld maken.
 
Het is opgelost heb het wat makkelijker gemaakt met =hyperlink, iets minder mooi maar werkbaar. Hartelijk dank voor de hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan