Dubbele waarden weergeven zonder zoekwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

icecube87

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2011
Berichten
46
Hallo,

ik heb een lijst met nummers, artikelnamen en de naam van de dag dat deze opgeslagen is. ( staat in tabblad "Opslaan".)

Nu wil ik op tabblad "dashboard" alle waardes weergeven die overeenkomen met de dag in kolom B2 en die dubbel in de lijst "opslaan" staan.

Hoe kan ik dit doen?
Want normaal kan je verticaal zoeken, maar ik wil juist niet zoeken op een artikelnummer o.i.d.

Voorbeeld: in de lijst "Opslaan" helemaal onderaan staan deze waardes dubbel (laatste 4 waardes")
Nu zou ik willen dat op "Dashboard" deze 4 waarden weergeven worden.

192985 JUMBO VEG. KRUIMGEHAKT 31-01-2020 vrijdag 101
291749 JUMBO WRAP KIP CEASAR 31-01-2020 vrijdag 102
192985 JUMBO VEG. KRUIMGEHAKT 31-01-2020 vrijdag 103
291749 JUMBO WRAP KIP CEASAR 31-01-2020 vrijdag 104


De selectie moet dus gemaakt worden aan de hand van de dag, niet a.d.h.v. de datum.
Stel dat er ook nog dezelfde producten zouden staan met een andere datum maar wel dezelfde dag, dan moeten deze ook weergeven worden.
 
Laatst bewerkt:
Je kan de AANTAL.ALS functie gebruiken, alles meer dan 1 is dubbel
 
Ik heb hier even op gegoogled, maar kom er niet helemaal uit.
Hoe zou dit er in de praktijk uit moeten zien? Want zoals ik het zie moet ik bij aantallen.als ook aangeven wat de zoekwaarde is?
 
Misschien eens een voorbeeldbestandje plaatsen, van hoe het is en hoe het moet worden.
 
Vergeten toe te voegen zie ik.
Nu zit het er wel bij.

Op de sheet "Opslaan" zie je onderaan de laatste 4 regels met dubbele data.
Wel hebben ze een andere datum.

Toch zouden deze artikelen weergeven moeten worden op het "dashboard" omdat de dag, namelijk vrijdag, wel hetzelfde is.
Als de artikelen in de lijst dubbel zijn, maar niet dezelfde dag hebben, mogen ze niet getoond worden.

Op dashboard "B1" staat de naam van de dag, aan de hand daarvan dient de zoekopdracht bovenstaande te weergeven.
 

Bijlagen

  • OOS VB.xls
    606,5 KB · Weergaven: 23
Je hebt jouw ander draadje nog openstaan dus waarom ga je daar niet verder?
 
@VenA,

omdat het een nieuwe vraag betreft.
Van een ander forum ben ik gewend dat het in dat geval in een nieuwe topic moet, i.v.m. de zoekfunctie.
Mocht dat niet de bedoeling zijn dan zal ik het de volgende keer gewoon doorzetten in hetzelfde topic.
 
Het is een aanvullende vraag op een nog opstaande vraag waar je voor het gemak maar niet reageert op de laatste reactie die ook essentieel is voor deze vraag. Zo stuur je iedere helper het bos in met steeds wisselende voorbeelden.
 
Ik had het antwoord in het vorige topic niet gezien, omdat ik daar al in had geantwoord dat de formule werkte. Had daar zelfs nog mijn oplossing aan toegevoegd, de dubbele quotes. Dus had daar geen antwoord meer verwacht.
Dus het is niet zo dat ik "voor het gemak" niet antwoord.

Ik begrijp nu dat het de voorkeur heeft in één topic door te gaan, dus dat zal ik volgende keer ook gewoon doen.
 
Lijkt mij een compleet andere vraag en daar kan je beter een ander vraag voor aanmaken.

Wat het moet worden met de dubbele niet getoond is niet duidelijk,
Misschien kan je het bestand aanvullen met de gegevens die je wel wil zien.
 
Om het te verduidelijken heb ik het bestand aangepast.
Hierin staat het hopelijk wat duidelijker uitgelegd.

Mocht het nog onduidelijk zijn dan hoor ik het graag.
 

Bijlagen

  • OOS VB-1.xls
    603,5 KB · Weergaven: 21
Zie bijlage.
 

Bijlagen

  • OOS VB-1.xlsb
    66,5 KB · Weergaven: 25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan