Zoekfunctie acces

Status
Niet open voor verdere reacties.

Medical

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2018
Berichten
27
Beste,

Ik heb een standaard zoekfunctie gemaakt in een acces formulier door middel van een keuzelijst met invoervak. Omdat ik meerdere mensen heb met dezelfde voornamen zou ik graag willen dat hij bij bv de naam Gerrit alle mensen met de naam Gerrit in een lijst weergeeft waar ik dan uit kan kiezen. Als ik nu een naam invul die er meerdere keren instaat laat hij alleen de eerste zien in het formulier en krijg ik geen lijst te zien met of de volledige naam of een gedeelte van de naam..

Alvast bedankt
 
In een keuzelijst met invoervak filter je de lijst niet, maar zoek je door een paar letters in te typen de eerste waarde die aan de zoektekst voldoet. Dat werkt alleen als de lijst op dat zoekveld is gesorteerd, en als dat veld als eerste in de lijst zichtbaar is.
Wat jij wilt, kan dan ook niet. Wil je de lijst zélf filteren, dan heb je een apart tekstvak nodig dat op basis van jouw invoer de keuzelijst wél filtert door de SQL van de lijst aan te passen, of het filter. De vraag is of dat de moeite loont, omdat het net zo makkelijk is om de lijst goed te gebruiken :).
 
Beste OctaFish,

Het is me duidelijk. Bedankt voor je snelle reactie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan