.odg wordt in dropbox veranderd in .doc maar is het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
965
Ik heb een besteldocument van de website van Amazon binnengehaald. Dat was een .opg (OpenDocument Tekening). Die heb ik vervolgens gekopieerd naar dropbox en daar stond het ineens als .doc. Dus wilde ik het openen met Libre Office Writer, maar het werd automatisch geopend in Libre Office Draw (ik gebruik Libre Offoce en geen MS Office). Er staat dus in dropbox .doc maar het is in werkelijkheid nog steeds .opg! Hoe kan dat?
 
Hier staat een andere omschrijving. Is het bestand dan bruikbaar en opent het zoals jij wilt? Hoe dat allemaal kan, weet ik niet. Stel dan een standaardprogramma in om te openen.
 
Laatst bewerkt:
Als ik bij het .opg bestand op eigenschappen klik, staat er 'OpenDocument Tekening'. Libre Office opent het opg-bestand dan feitelijk correct in Draw. Dat is een bewerking/tekenprogramma. Het document opent dan als kleiner formaat plaatje in dat scherm om het te bewerken. Heb ik niets aan, want ik wil gewoon een full screen om vanuit dropbox als A4 te kunnen printen.
Volgens mijn zoon kon je het opg document gewoon als pdf openen in Acrobat reader en dat werkte inderdaad. Maar het blijft vreemd dat dropbox .opg in .doc veranderd, terwijl het dat niet is. Snapte hij ook niet.
 
please note that Dropbox doesn’t change your file extensions

Wat ik ook niet snap. Hier staat een soortgelijk voorval en er staat Solved!. Mag jij uitleggen wat die oplossing dan is!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan