Kavels verdelen met voorkeurskeuze

Status
Niet open voor verdere reacties.

rdavans

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2015
Berichten
6
Hallo,

Ik wil graag het volgende doen. We moeten 30 kavels verdelen tussen 30 personen. Daarbij willen we iedereen zo liefst mogelijk de kavel naar keuze laten krijgen.
Dus iedereen geeft alle kavels aan van favoriet tot minst favoriet.

Dan willen we het liefst dat iedereen zijn/haar eerste keus krijgt. Maar daar zullen vast wat dubbele tussen zitten dus dan wordt een tweede keus gebruikt enz.

En dat dit zo random mogelijk wordt verdeeld.

Bestaat hier een app/programma voor of is zoiets mogelijk in excel?

Alvast heel erg bedankt!
 
Het is sowieso wel mogelijk om zoiets in Excel te programmeren. Je geeft echter wat weinig informatie, want op basis van welke criteria bepaal je wie welk kavel krijgt? Als 3 personen kavel 12 willen, wie krijgt 'm dan, en wie wordt doorgeschoven naar de 2e of 3e keuze?
 
@OctaFish, ja het zou zo eerlijk mogelijk moeten worden verdeeld. Dus dat zou at random moeten worden gekozen. Waarbij er wordt gekeken naar zo veel mogelijk eerste keuzes vervolgd door tweede, derde enz.

@cow18, wow dat ziet er heel mooi uit denk dat we er met een dergelijke constructie goed uitkomen. Even praktisch, ik ben namelijk niet zo bekend met macro's/VBA's. Hoe en waar vul ik nu van alle 30 personen hun voorkeuren in? Bij gewichten staat achter ieder persoon nu bij elke kavel een nummer maar die haalt hij uit de lijst erachter.

Daarnaast krijgt ik een foutmelding, ligt schijnbaar aan 64bit versie.. foutmelding.jpg

Alvast bedankt!
 
Echt respect voor de moeite die je erin steekt! Super bedankt.

Ik weet nu niet of het aan de online Excel ligt, en ik dus moet wachten tot ik het op een computer met Excel erop kan uitproberen. Maar indien ik veranderingen invoer in AP voert hij dat wel in B:AE in maar de oplossing veranderd niet mee. Waarschijnlijk moet ik hem dit opnieuw laten berekenen maar hoe doe ik dit?

En voor de flexibiliteit, indien er nu 2 kavels en dus personen afvallen of erbij komen. Hoe kan ik dit het simpels toevoegen of weghalen zonder dat alles in de war raakt?

Alvast bedankt!
 
Het zal nooit meer worden dan 30 potentieel wel minder.

Dan zal ik maandag weer ernaar gaan kijken op een computer met Excel, want het opnieuw laten berekenen lukt me niet op de online versie in Onedrive en ook niet op Open Office.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan