Voettekst automatisch aanpassen in beveiligd document

Status
Niet open voor verdere reacties.

Klaasathome

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2019
Berichten
12
Beste helpers,
Ik heb een Word-formulier gemaakt en dit beveiligd tegen bewerken, m.u.v. de formuliervelden.
Nu wil ik graag dat bij het opslaan de naam van het document automatisch word aangepast in de voettekst.
Bij een niet-beveiligd document kun je de voettekst selecteren en via F9 updaten.
Bij het beveiligde document kan ik het niet voor elkaar krijgen.

Kan iemand mij uitleggen hoe dat wel kan??

Ik heb een voorbeeld toegevoegd met "12" als het wachtwoord om de beveiliging op te heffen. :D
Dit om de situatie zoveel mogelijk te benaderen

Alvast bedankt
Klaas
 

Bijlagen

  • Voettekst automatisch aanpassen.docx
    71,9 KB · Weergaven: 43
Ik snap je probleem niet; je hebt het volgens mij helemaal correct voor elkaar. Ik zou het zelf niet anders doen (hooguit andere parameters erbij). Velden hóef je namelijk nooit handmatig bij te werken, dat doen ze zelf wel. Neem jouw veld bestandsnaam: als ik de bestandsnaam aanpas en het document vervolgens opsla, dan zie ik inderdaad niet de nieuwe naam. Maar in tegenstelling tot jou, schrik ik daar niet van, want ik weet dat de naam wordt aangepast wanneer het moet. En dat is: bij Afdrukken (of afdrukvoorbeeld) en bij exporteren. Dus als ik het document opsla als PDF, dan staat keurig de juiste naam in de voettekst. En als ik het document afdruk, wordt het veld ook ververst.

Kortom: maak je niet druk :). En ik ververs dus óók niet handmatig in een niet-beveiligd document :D.
 
Bedankt

Beste OctaFish,
Bedankt voor je snelle reactie. :thumb:
Omdat het originele bestand wordt verspreid om in te vullen en dan terugkomt, ben ik bang dat de gebruikers dit niet gaan snappen.

Daarom moet ik op zoek naar een andere methode.
Mocht je nog suggesties hebben dan hoor ik dat graag.
Groet, Klaas
 
Als het bestand door anderen wordt ingevuld, ís er geen andere methode. Je zou dan namelijk een macro in moeten bouwen. En de kans dat ontvangers de macro blokkeren/niet uit laten voeren is vele malen groter dan dat ze problemen hebben met het feit dat de bestandsnaam in de voettekst niet gelijk wordt bijgewerkt. Grote kans dat het niemand opvalt :). Kortom: waar maak je je druk over?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan