Prullenbak beschadigd

Status
Niet open voor verdere reacties.

afarensis

Verenigingslid
Lid geworden
12 jul 2011
Berichten
586
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
365
Ik krijg de melding "De prullenbak op E:\ is beschadigd. Wilt u de Prullenbak voor dit station leeg maken?"

Als ik dan vervolgens de prullenbak wil leegmaken krijg ik achter elkaar een aantal meldingen dat het item niet gevonden kan worden met de bekende knoppen 'Opnieuw proberen' en 'Overslaan'.
bericht naar Helpmij over prullenbak-1.png

Wat heb ik inmiddels zelf gedaan:
  • Met googelen kom je op diverse plekken (ook hier, wel wat oudere van 2013 en 2010) de suggestie om het volgende te doen:
    Rechtsklik Start --> Opdrachtprompt (Administrator) [ of Powershell (Administrator) ] Geef in dat zwarte scherm nu de opdracht rd /s /q C:\$Recycle.bin, gevolgd door Enter.
    Start de pc opnieuw op.
    De C vervangen door E,
    maar helaas.....

    bericht naar Helpmij over prullenbak.png
  • Scannow uitgevoerd
  • Las ook een tip om om de prullenbak opnieuw te installeren, maar dat is mij niet helemaal duidelijk
  • Tenslotte maar een herstelpunt teruggezet van een paar dagen voor de melding, maar ook dat hielp niet....

Ik hoop dat iemand mij bij dit probleem kan helpen

Nog even aanvullend...

Inmiddels ook in de veilige modus de prullenmand op E:\ proberen te verwijderen, maar lukt niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor alles een eerste; is er een reden dat je 2 meter eigen bericht quoot? Vind je het niet erg genoeg dat ánderen niet van de quote knop af kunnen blijven? :D
 
Maar.. heb jij dan een besturingssysteem op E? Heb je ook een 'C' besturingssysteem? Krijg je deze melding terwijl je het systeem in E draait?
 
Reactie op OctaFish...

Ik begrijp het niet zo goed. 2 meter. het zijn maar twee regeltjes? Het leek mij handig met een kleine aanvulling om het zo te doen. Maar goed, als dat als heel vervelend wordt ervaren, dan gaan we dat maar niet meer doen....
 
Blijkbaar weet je niet wat het begrip "quote" betekent....:rolleyes:
 
Reactie op vandahl...

Nee hoor, ik heb gewoon standaard het OS op drive-C

Als ik met Total Commander (alternatief voor de verkenner) de verborgen bestanden zichtbaar maak, zie ik bij drive-E de map $RECYCLE.BIN staan.
En ik krijg de melding direct na het opstarten, als het bureaublad wordt opgebouwd zeg maar...

Ok, ok, Mea-culpa, ik zal het nooit meer doen ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ah.. het is de $Recycle.bin! Dat is eigenlijk een verborgen map, die je helemaal niet hoort te gebruiken om bestanden te verwijderen. Zet in de Verkenner de optie 'Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen'. gewoon aan, en je ziet 'm niet meer..
 
Bedankt voor je reactie...

Maar.. de $recycle.bin is toch de prullenbak?

Het fenomeen verborgen of zichtbaar is mij wel duidelijk. Maar het maakt niets uit. Om de foutmelding niet meer te krijgen zal ik toch echt die (wel of niet verborgen) map op een of andere manier moeten zien te verwijderen... Maar hoe!!

Ik heb inmiddels met Acronis True Image'' een image van een paar weken geleden terug gezet, maar ook dat hielp maar ten dele...

De situatie is nu: Als ik de prullenbak open, krijg ik de melding "De prullenbak op E:\ is beschadigd. Wilt u de Prullenbak voor dit station leeg maken?"
Als ik dan vervolgens de prullenbak wil leegmaken krijg ik achter elkaar een aantal meldingen dat het item niet gevonden kan worden. Als ik op 'Nee' klik kan ik de prullenbak wel benaderen.
Om deze reden komen de bestanden/mappen die ik uit drive-E verwijder niet in de prullenbak. Verwijderen kan wel van C:, D: en F:

Ook nog bij MS-Answers gevraagd, maar die blijven ook maar benadrukken dat het toch echt wel zou moeten lukken met rd /S E:\$Recycle.bin'', maar helaas, het kreng wil niet weg.

Maar misschien begrijp ik iets niet goed....
 
Ik ben ook geen Windows techneut, maar weet dat als je iets uit E in de prullenbak gooit, je dat item in de 'C prullenbak' kunt zien (daar is het een link naar E). Je moet ook in C de prullenbak legen om het item helemaal te verwijderen.
Die $recycle.bin is een systeem locatie die op de achtergrond z'n werk doet, vandaar dat ie niet zichtbaar is wanneer de 'Beveiligde besturingssysteembestanden' zijn verborgen.

Wat ik uit onderstaand bericht (bij 4.) begrijp, is dat je die $recycle.bin helemaal kunt verwijderen als je opstart in Safe mode. Na restart zal er vanzelf een nieuw exemplaar worden aangemaakt.

https://www.vistax64.com/threads/recycle-bin-corrupted-cannot-delete-file-or-folder.131294/

https://support.microsoft.com/en-us/help/12376/windows-10-start-your-pc-in-safe-mode
 
Wat ik mis in het hele verhaal is de simpelste oplossing, gewoon op de map $Recycle.bin gaan staan > Rechtermuisknop en delete/verwijderen drukken. Kijk even naar deze.
 
Laatst bewerkt:
Reactie op Vandahl...

Op zich een logisch idee. Ik heb dat even getest, maar helaas....

Opstarten in safe mode: In een van mijn eerste berichten had ik dit al aangeven, dus dat had ik al geprobeerd. "Inmiddels ook in de veilige modus de prullenmand op E:\ proberen te verwijderen, maar lukt niet".

Het is echt een hardnekking probleem. Zal nog even in het kort aangeven wat ik heb gedaan:
Via start naar 'Opdrachtprompt (administrator)' en vervolgens via CMD achter de map 'Windows' de inmiddels bekende opdracht: rd /S E:\$Recycle.bin uitgevoerd. In een ander voorbeeld staat de parameter /Q er nog tussen, maar lijkt niet veel uit te maken. Wordt overal gepresenteerd als zijnde 'de oplossing'.

En dan krijg ik dus deze melding: (en erna nog diverse meldingen van andere items die niet verwijderd kunnen worden)
kan item niet vinden.jpg

Op een of andere manier kunnen bepaalde items niet gevonden worden. Betreft een oude map uit 2015. De map bestaat nog wel, maar is leeg, dus ja, het item is er niet meer...

Maar goed, de map zou toch te verwijderen moeten zijn. Maar dus niet erg makkelijk ☹
 
Laatst bewerkt:
Reactie op Senso...

Bedankt voor je reactie...

Had ik wellicht even kunnen melden, maar aan de andere kant ook wel vanzelfsprekend om dat als eerste te doen. Maar goed, dat werkte dus niet.

Zie eventueel nog de reactie van mij op Vandahl...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan