Excelbestand van onedrive opent als alleen lezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

IJsbaanWEO

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2020
Berichten
5
Hallo Forumleden,

Voor onze ijsbaan hebben wij een onedrive waarop wij allemaal kunnen inloggen. In een excelbestand kan iedereen in principe wijzigingen doen, behalve onze penningmeester sinds hij een nieuwe laptop heeft. Bij hem wordt het bestand in Alleen lezen geopend. Er staat geen vinkje in de excelopties bij het negeren van andere toepassingen die dde gebruiken en alle browsers zijn geprobeerd. Wat kan er nog aan de hand zijn?

Groet,

het hulpje van de penningmeester
 
Het bestand is niet gedeeld via een koppeling. Iedereen die erin wil werken logt in op de onedrive (of is dat al in office) en kan dan zijn ding doen.
Er zijn meerdere bestanden, zowel Word als Excel. Wanneer er gekozen wordt om dat in de app op de pc te openen, gaat dat in de meeste gevallen gewoon goed. Alleen 1 Excelbestand, wordt bij 1 persoon op de laptop in Alleen lezen geopend. Andere bestanden op zijn laptop dus ook wel normaal. Ook een ander bestand met macro's wordt normaal geopend, dus daar ligt het ook niet aan.

Iemand nog ideeën?
 
Al die opties voor eigenschappen zijn er niet op de OneDrive. Voor zover ik weet, kan ik alleen de naam en het bestandsformaat kiezen.

Toch is er één bestand, dat op één laptop als alleen lezen opent. Het betreffende bestand niet op de andere pc's en andere bestanden niet op de betreffende laptop.

Ik heb geen idee waar ik dat zoeken moet.
 
Graag gedaan. Vanavond WK afstanden kijken. Succes verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan