• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarom werken formules niet meer? Vorig jaar wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mathijs CM

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
342
Goeden middag,

Het vliegseizoen start weer in april en wil alles voorbereiden maar de formules werken niet meer en ik kan helaas nergens achterhalen waar de fout zit.
Het probleem zit hem in de validatie voorwaarden.
Ik wil op scherm laten zien de mededeling waarom de het getal dat ingevoerd wordt niet voldoet aan de gestelde voorwaarden. Dus bijvoorbeeld groter dan 0 maar kleiner dan 260.
De mededeling hoeft alleen maar te worden getoond bij foutieve ingaven.

Weet niet of de puntentelling wel nog werkt want heb de moed opgegeven na 2 dagen proberen.

Met vriendelijke groeten
Math
 

Bijlagen

  • Vliegen in 2020.xlsx
    21,8 KB · Weergaven: 11
Math,

kijk eens of je hiermee op het juiste spoor komt....
 

Bijlagen

  • Vliegen in 2020 hs.xlsx
    31,4 KB · Weergaven: 10
De mededeling hoeft alleen maar te worden getoond bij foutieve ingaven
Je moet de melding dus niet bij "invoerbericht" zetten, maar bij "foutmelding".
 
Beste AlecCel.

Werken bij jouw de validatie voorwaarden wel? Als ik nu in een cel ga staan komt gelijk de foutmelding naar voren.
Ik ga snel even ermee werken en kijken of het lukt.
In ieder geval bedankt,

Je hoort nog van mij

Math
 
Ja die werken. Je krijgt de melding meteen omdat je het bericht bij "invoerbericht" hebt neergezet (ook geïllustreerd door Haije). Dat betekend dat je zodra je de cel alleen maar selecteert je het bericht krijgt... niet omdat er iets fout is. Verplaatsen dus.
 

Bijlagen

  • Vliegen in 2020 (AC).xlsx
    21,9 KB · Weergaven: 8
Goede avond AlexCEL

Ja ik zie het en ik heb een en ander eens goed bekeken en ben erachter wat ik inderdaad gewoon fout heb gedaan.
Ik heb niet de validatie voor het bereik aangegeven maar alleen bijvoorbeeld eerste rij maar dan gaat natuurlijk alles fout lopen is logisch.
Het kopieren naar een andere kolom is gemakkelijk maar voor validatie wel weer hele kolom selecteren voor de verandering van kolom en aanpassing foutmelding.

Nogmaals bedankt en ga proberen om de vraag aan te merken als zijnde opgelost.

Groetjes
Math
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan