Vergelijken en wegschrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron001

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2017
Berichten
384
Beste Leden

Ik zou graag eerst de dubbele lijnen er uit halen in tabblad "Blad1" (moesten deze er tussen staan).

Dan zou ik in het tabblad “invoer”, kolom F (vanaf cel A3) een heleboel verschillende nummers invoeren (variabel aantal).
Deze nummers zouden dan moeten vergeleken worden met tabblad “Blad 1”, kolom G (vanaf cel A2, variabel)

1 Als er twee identieke rijen zijn, waar enkel kolom F afwijkt.
Dus een lijn met in kolom F “BE01” en een identieke lijn met in kolom F "NL01", de gehele rij kopieren naar tabblad “be”, vanaf rij 3.
Welke van de twee maakt niet uit (BE01 of NL01)...Alles wat in tabblad “Blad1” staat, mag blijven staan (bij elke actie). In tabblad “invoer” mag de gevonden waarde steeds verwijderd worden. Kolom “F” mag verwijderd worden (Kolom waar BE of NL01 in staat)

2 De nummer dat gevonden wordt en er enkel een rij “NL” is, naar tabblad “nl” kopiëren, vanaf rij 3. De kolom waar "NL" in staat mag verwijderd worden.

3 De nummers waarvan hij NIKS vindt in tabblad1 “kolom G” (bv door lege velden of niet correcte info), de kolommen “B”, “E”, “I” laten doorzoeken en als hij in deze kolommen iets van de nummer vindt laten wegschrijven naar tabblad “twijfel”, vanaf A3. Kunnen de nummers in tabblad “invoer” ook zonder tekens vergeleken worden? Soms staan er . tussen, soms streepjes, soms….

4 De nummers waar hij met vergelijken met tabblad “Blad1” niks gevonden (in rij G/B/E/I) heeft, wegschrijven naar tabblad “opv”, vanaf A3

Mvg


EDIT: Vraag geprobeerd wat duidelijker + begin en resultaat toegevoegd
 

Bijlagen

  • Testfile 2.xlsm
    24,4 KB · Weergaven: 13
  • Testfile_Oplossing.xlsm
    25 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
Ik heb een file die ik filter dmv een macro (bedankt gast0660) en deze ziet er zo uit(in bijlage).
Is waar te vinden?

Kan je de verwachte uitkomsten even invullen? Waarom de data verspreiden over verschillende tabjes? Waarom is de 2e rij in de tab 'invoer' leeg? Hoe beter de structuur hoe minder code of zelfs geen code is nodig. Per abuis een tweede keer de sub dotch() uitvoeren zal ook bijzondere resultaten opleveren.;)
 
Laatst bewerkt:
Best VenA

Vraagstelling aangepast en extra file toegevoegd.

Alvast bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan