• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag over kopieren van niet lege rijen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kippiebla

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2016
Berichten
287
In het bijgevoegde voorbeeldbestand staat een staatje van een overzicht van orders van fruit en groente. Nou wil ik graag alleen de rijen mét orders kopieren naar een staatje daaronder en de rijen zonder orders laten verdwijnen. In het voorbeeld bestand heb ik het gewenste staatje zoals ik dat graag wil realiseren onder het eerste staatje neergezet. Maar is er een manier om dat automatisch en dynamisch te laten gebeuren, zodanig dat als ik een nieuwe fruitsoort met order toevoeg die automatisch in het tweede staatje verschijnt en als ik er een weg haal in het bovenste staatje, dat die dan automatisch in het onderste staatje verdwijnt?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld kopieren niet lege rijen.xlsx
    9,2 KB · Weergaven: 19
Een optie:
Code:
A22: =ALS.FOUT(INDEX($A:$A;KLEINSTE(ALS($B$4:$B$15>0;RIJ($4:$15));RIJ(A1)));"")
B22: =ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN($A22;$A$4:$B$15;2;0);"")
Zie ook bijlage. Let op: formule in A22 is een matrixfunctie, d.w.z. afsluiten met Control+Shift+Enter.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld kopieren niet lege rijen (AC).xlsx
    9,8 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan