Back up van inkomende en uitgaande mails voor iMac

Status
Niet open voor verdere reacties.

Audass

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2014
Berichten
382
Goedemorgen

mijn zoon had voor mij een systeem ontwikkeld gebaseerd op rules zodat al mijn mails (account op Exchange) inkomend op mijn iMac of uitgaand vanuit mijn iMac ook verstuurd werden naar mijn Gmail account. Dit gold dus als een soort back-up, die toeliet bij het verkeerdelijk verwijderen van een e-mail in het normale mailprogramma van Apple , ik deze in mijn Gmail kon terugvinden;

Maar Gmail weigerde nogal wat spammail , die blijkbaar door de filters van mijn server glipten, en stuurde die terug naar mijn server. Deze verzending van de door GMail geweigerde mail gaat gepaard met een mail, die uitleg verschaft.

Dit verhoogde mijn aantal mails op mijn Exxchange account Alzo heeft de webmaster mij gedwongen van dit systeem af te zien. Is er iemand onder u , die een methode kent , die ik zou kunnen gebruiken om mijn mails op een tweede plaats op te slaan, aub ? Ik vermoed dat een bij het gebruik vaneen klassieke back-up van de mailboxen (in en out) steeds de stand op het ogenblik van de back-up wordt opgenomen zodat de vroeger verwijderde ook niet meer terug te vinden zullen zijn in de nieuwe back-up. Ik denk dat er maar een methode is en dit is deze van de mails te forwarden naar een ander account. Misschien is Gmail niet de goeie keuze ??

Mvg

Audass
 
Wat is een "Exxchange account Alzo"?
BTW: als het via regels in Outlook naar Gmail gestuurd kan worden.... kun je het ipv daar heen naar elke ander mail account sturen lijkt me... kwestie van de regels aanpassen.
Welk mail account... das zo persoonlijk, gratis een veel gebruikt is hotmail.com of outlook.com maar dat wil weer niet iedereen....

Is privacy super belangrijk dan is Disroot.org een aardige
https://www.privacytools.io/providers/email/

Mag het wat kosten? Etc.....

Privacy overzicht uitgebreid
https://thatoneprivacysite.net/email-comparison/
 
Laatst bewerkt:
Exchange = Microsoft Exchange Server gebruikt door KU Leuven. iemand raadde mij mozilla thunderbird aan ??

Mvg

Audass
 
Op de Apple is het mogelijk met Applescript bepaalde taken te automatiseren.
Iets als het kopieren van alle inkomende en uitgaande mail naar een (lokale) mailmap moet te programmeren zijn.
Niet door mij overigens, kreeg er net nooit helemaal grip op... :)
 
voor route99

dank u voor de opmerking/ Maar dan graag uw voorkeur zonder kosten
Met hartelijke dank en vriendelijke groeten

Audass
 
maar de KU Leuven IT wil dat niet !!!!!!

Dank u

Audass
 
maar de KU Leuven IT wil dat niet !!!!!!
Snap ik, al die geweigerde post komt retour op de mailserver.

Als je een Exchange account hebt kan je extra mapjes in je Exchange account (in je emailprogramma) aanmaken en daarin de emails bewaren. Dit gaat natuurlijk alleen met een emailprogramma die een Exchange account ondersteunt (bijv. Outlook). Deze mapjes met emails worden op de mailserver bewaard en door niemand verwijderd want het zijn jouw persoonlijke mapjes en emails. De IT afdeling zorgt voor backups van de Exchange mailboxes. Alles gaat goed lijkt mij. Het enige wat kan gebeuren is dat IT een opslaglimiet heeft ingesteld. Waarom nog een backup als er al een backup is?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan