A3 printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lore03

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 feb 2020
Berichten
3
Hallo

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen want ik word compleet gek.

Ik heb een soort kalendertje in Excel gemaakt. Ik wil deze op A3 papier in landscape mode afprinten. Als ik op afdrukken klik krijg ik een verkleinde versie midden op mijn A3 blad en niet liggend.

Meer info
Printer Brother MFC-J5730DW
Mijn afdrukvoorbeeld klopt en daar zie ik precies wat ik wil.
Ik heb in Excel mijn afdruk stand liggend gezet
Ook het formaat staat op A3
De printer kiest wel gewoon A3 papier
Ik heb om te proberen snel wat in Word gezet en hier is hetzelfde probleem.
Als ik het op portret zet is het probleem niet opgelost
Ik heb het opgeslagen als PDF en zo afgedrukt maar probleem blijft.
Ik heb geen problemen met a4 afprinten
Schaal veranderen doet ook niks.

Mij lijkt het dat de printer toch A4 kiest en centreert op een A3 blad maar ik begrijp niet waarom. Hij gebruikt onder en bovenkant van A3 pagina namelijk niet. Ik heb een foto toegevoegd hoe het uit de printer komt.
 

Bijlagen

  • printer.png
    printer.png
    69,1 KB · Weergaven: 120
  • WhatsApp Image 2020-02-09 at 12.13.33.jpeg
    WhatsApp Image 2020-02-09 at 12.13.33.jpeg
    98,5 KB · Weergaven: 73
Aan een foto van een foutieve afdruk hebben we uiteraard niet zoveel; we geloven heus wel dat het afdrukken niet lukt :). Ik zie liever een schermpje van je printerinstellingen.
 
in je printerinstelling kiezen voor A3 liggend en passend op 1 pagina
 
Aan een foto van een foutieve afdruk hebben we uiteraard niet zoveel; we geloven heus wel dat het afdrukken niet lukt :). Ik zie liever een schermpje van je printerinstellingen.
Zoals je kan zien heb ik ook daarvan een foto bijgevoegd. En mijn printerinstellingen verteld. Ik wilde gewoon ook aantonen hoe het uit de printer kwam.
 
in je screenshot van de instelling staat onderaan in het blauw pagina instelling.
Heb je de instellingen daar aangepast.
Dan staat er in je screenshot niet aanpassen, dat moet je ook nog aanpassen.
Het gaat echt fout in de printer instellingen zoals jij laat zien.
 
Heb je de handleiding van de printer nog ergens liggen? Neem deze eens door daar kan alles in staan.
 
En ik mis dus écht de printerinstellingen. Dit plaatje laat niet de goede schermen zien.
 
Ligt vrij zeker niet aan de printer instellingen.

Heb je Excel ook al verteld (via Page Layout scherm) dat hij in A3 formaat moet gaan werken. Standaard is namelijk A4 ingesteld. En dan krijg je inderdaad dit als resultaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan