pst bestanden openen zonder Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

mgroen1

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2019
Berichten
190
Ik zou graag Pst bestanden willen openen en doorzoeken,
na een google actie kom ik op meerdere pst viewers,
maar wie weet zijn er al goede of minder goede ervaringen mee ?

Wat raden jullie aan om pst (outlook) bestanden te openen en tevens doorzoekbaar te maken, zonder Outlook te installeren?

Alvast bedankt
 
PST naar PDF bestanden converteren

Wie weet er een goed en gratis tooltje voor het overzetten van PST bestanden naar PDF bestanden?

Waarbij ik aan het volgende denk:
- Complete Inbox converteren: iedere inbox email wordt naar een individueel pdf bestand geconverteerd;
- Complete Sent items converteren: iedere inbox email wordt naar een individueel pdf bestand geconverteerd;
- oorspronkelijke datum/tijd van de email wordt in de bestandsdatum/tijd gezet
- gegenereerde pdf's zijn doorzoekbaar.

Er zijn volgens mij wel betaalde programma's die dit doen, maar dit is een eenmalige actie voor mij dan vind ik het zonde om zo'n duur pakket aan te schaffen.

Tips, ideeen, etc. zijn welkom!

PS: deze vraag hangt samen met mijn andere vraag: berichten samgevoegd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat is er mis met het (al dan niet tijdelijk) installeren van een gratis Outlook app? Dan hoef je al die acties zo niet te doen. Kun je er een simpele macro op los laten. Daarna gooi je Outlook weer weg.
 
Zit wat in... alleen heeft Outlook volgens mij niet de mogelijkheid om attachments uit te printen (naar pdf), zonder deze afzonderlijk te openen,
en de printouts behouden niet de oorspronkelijke datum (alle pdfs krijgen dan de datum van uitprinten)...
 
Is 1 topic niet voldoende?
 
Ik heb de twee vragen maar even samengevoegd. Dan blijft het duidelijker wat jij wilt.
 
Of je importeert de pst in een gratis mail programma.

Vaak is het verder gewoon een beetje proberen omdat je dan zelf direct exact kunt zien of het exact is wat je wilt.....

Kortom: Werk aan de winkel... succes!
 
Aan allen:
ik heb de afgelopen dagen veel tijd besteed hieraan. Zou er er zo een verslag over kunnen schrijven want het was een hele klus met vele emotionele momenten ;)
Korte samenvatting:
- Eerst mijn bestaande Outlook geconfigureerd om PST bestanden te openen. Dat ging wel maar uitprinten was drama omdat het om grote PST bestanden ging met veel mails en het dat trok Outlook niet. Heb het over Outlook 2019. Enige optie was om steeds slechts een paar tientallen te selecteren en deze uit te printen met een pdf printer driver maar dat zou te lang duren.
- Dan toch maar weer naar de tooltjes gezocht. Stuk of 6 gedownload en geprobeerd, maar alles is zeer matig van kwaliteit/loopt vast of is zeer beperkt omdat het trial versies waren. Grappig was dat ik na het melden van de problemen vaak te horen kreeg dat ze er naar zouden kijken en ik dan vaak een naar aanleiding van mijn klacht, een bijgewerkte versie kreeg die wel werkte/sterk verbeterd was (dan denk ik: testen die mensen het zelf niet?? )
- Bij 1 van die tooltjes kreeg ik na het melden van de performance (of eigenlijk het gebrek hieraan) een na mijn klacht geupdate versie die volledig was (dus geen trial), dus alle functionaliteiten bood. Was wel netjes ;)
Dat was de tool BitRecover PST Converter https://www.bitrecover.com/pst-converter/
- Met BitREcover PST Converter heb ik alle mails (> 14.000 stuks), uit 8 PST bestanden batch gewijs omgezet naar .RTF bestanden (helaas geen PDF dat was nog een extra licentie voor nodig). Maar .RTF is op zich prima dacht ik want dat is doorzoekbaar.
- Nu dus met > 14.000 .RTF bestanden (iedere bestand 1 email) geextraheerd uit de PST bestanden, die nu doorzoekbaar zijn. Heb ik een goed gevoel.
- Laatste stap: als ik deze 14.000 rtf bestanden nu comprimeer met WINRAR wordt het nog maar 1 bestand EN is het doorzoekbaar (binnen Winrar en ook binnen enkele goede filemanagers zoals Total Commander).

Kortom: een hele ervaring, veel ups en downs, maar uiteindelijk missie geslaagd!! :)

Dank allen voor het meedenken!
 
Laatst bewerkt:
:thumb: en bedankt voor de terugkoppeling.
 
:thumb: en bedankt voor de terugkoppeling.

Graag gedaan. Samen maken we elkaar, en de wereld weer een stukje beter :)

Overigens, nog een aanvulling op mijn vorige berichtje: ik heb dus ook de bijlagen bij de mails uit de .PST bestanden weten te trekken (ook met BitRecover), nu heb dus zowel de mails en de bijlagen doorzoekbaar :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan