logitech media server wil niet installeren op linux mint xfce

Status
Niet open voor verdere reacties.

muman

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
Berichten
337
ik heb linux mint xfce op een oud laptopje. ik heb logitech media server voor linux op een andere laptop gedownload, op en een usb gezet maar ik zie niet hoe ik het programma vervolgens kan installeren op de andere oude laptop. Het is wel zichtbaar in programma beheer, ik heb het via pakketinstalleerder wel 'geinstalleerd' maar hoe krijg ik het nu werkend? In windows gaat dat automatisch na het downloaden.


Het downloaden op het oude laptopje lukte niet vandaar via de usb stick.

(ik had eerder een topic geopend over windows 7 en nu? Maar dat kwam toch op een nieuwe vraag die hier beter past.)
 
Zit er geen manual bij?
 
gelukt uiteindelijk. dank voor de hulp, weet niet meer wat nou het setje gaf dat het goed ging.
maar als ik in LMS de harde schijf wil aanwijzen waar mijn muziek staat lukt dat niet. Ik zie geen mogelijkheid om drive en bestand te kiezen. Er komt een lijst met bestanden als 'bin''root''dev'. hoe kom ik bij mijn muziekmap?
 
waar staat je map met muziek?
bij mij is dat bijvoorbeeld home-muziek
of op mijn nas die een ip adres heeft.
Op mijn stack staat ook muziek, die staat gekoppeld in mijn home map.

bin, root, dev staan in je bestandssyteem, daar moet je dus niet zijn.
 

Bijlagen

  • logo9.jpg
    logo9.jpg
    16,2 KB · Weergaven: 63
ik snap dat ik niet in de bestandmappen moet zijn maar hij geeft niets anders aan. en ik zie geen optie om te bladeren.

ik heb overigens ook geen LMS icoontje in de taakbalk. Of op het bureaublad.
20200210_134154.jpg
 
Laatst bewerkt:
Maar ik heb de muziek op een externe harde schijf. En die staat niet in dat rijtje. via beheer is die wel gewoon zichtbaar in mint.
 
nee, die moet je ook zoeken in media als deze gemount is.
Maar google zelf even als je wilt, dat is misschien best handig.
 
mounten is voor mij een nieuw begrip.

Maar ik ga verder googelen, had ik al gedaan overigens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan