Keuze selectie vakken van elkaar afhankelijk maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomassoft

Verenigingslid
Lid geworden
6 jul 2010
Berichten
130
Hoi !

Hoe zorg ik ervoor dat wanneer ik bij het ene selectie vakje een keuze maak dat er bij het andere vakje automatisch de opties worden veranderd.

Wat ik hiermee bedoel is, dat wanneer ik bij bijvoorbeeld selectie vakje 1 'Groningen' selecteer dat ik bij het ander selectie vakje alleen alle opties van 'Groningen' kan zien.

Alvast bedankt !
 
viade afterupdate event kan je de overige selectievakjes actief maken of niet afhankelijk van de keuze
 
Vergeet bovenstaande antwoorden, en gebruik geen selectievakjes, maar een groepsvak met radio rondjes. Die zijn daarvoor bedoeld. Hoef je ook niks te programmeren.

In het algemeen is het zo dat je selectievakjes gebruikt voor vragen waarbij meerdere antwoorden mogelijk zijn, en radio rondjes als er maar één optie gekozen mag worden. Elke gebruiker weet dat, en verwacht dat ook bij de aangeboden keuzes. Ik wel, tenminste: zie ik een vraag met selectievakjes, dan wéét ik dat ik meerdere opties mag/kan selecteren. Zie ik radiorondjes, dan weet ik dat er maar één optie mogelijk is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan