Acronis 2020 Welk image (versieketen) terugzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johil

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2012
Berichten
41
Hallo beste mensen.
In Acronis 2020 heb ik gekozen voor een versie-keten.
Er is dus een complete backup opgeslagen en meerdere aanvullende incrementele of differentiële back-ups.
De vraag is nu welke backup ik moet restoren om de laatste versie te krijgen; de laatste complete - of de laatste incrementele of differentiële back-up?
Alvast mijn dank
Gr.
Joop
 
Gooi alles maar op een hoop en kom er dan maar uit.

Welke Back-ups heb je?
1. Volledig.
2. Incrementeel dat is basis en latere bijschrijvingen.
3. differenteel, weet ik niet, want daar heb ik geen ervaring mee.

Een laatst gemaakte volledige back-up is compleet/volledig tenzij er later wijzigingen zijn aangebracht.
Dat moet jezelf beoordelen.

Maar een back-up waar eerst een basis-back-up is gemaakt en later incrementeel (aanvullingen) kan natuurlijk ook compleet zijn met alle wijzigingen. Recenter. Goed letten op datum dus.
Dat moet jezelf kunnen beoordelen.

Normaal kun je dan op de laatste incrementele gaan staan en deze herstellen en dan wordt de basis en alle aanvullingen hersteld. Echter het programma zou jezelf via de interface of Wizard de juiste opties moeten aanbieden. Zoiets als deze pc herstellen en dan moet die laten zien wat die gaat doen.

Heb je als laatste een volledige back-up gemaakt dan zit daar alles in, dus dan herstel je die en is het opgelost. Heb je na die back-up nog wijzigingen aangebracht en incrementele back-ups gemaakt dan staan daar die wijzigingen in. Dus dan moet je herstellen vanuit de incrementele opzet (is dan basis + incrementele punten).
 
Laatst bewerkt:
Hallo Senso,
De laatste alinea van je bericht geeft het antwoord op mijn vraag.
Ik heb een basisbackup met meerdere incrementele backups. Ik kies dus voor de laatste incrementele backup.
Bedankt voor je antwoord.
Met vriendelijke groet.
Joop Scheepers
 
Mooi.:thumb: Ik leg dat zo uit opdat je als je back-ups maakt en herstellen moet, je moet weten wat je aan het doen bent. In mijn programma (Ghost) moet ik op de laatste incrementele klikken en dan wordt de basis en/met gemaakte incrementele punten hersteld. Maar kan niet alles gaan nakijken en uittesten.

Maak altijd herstelpunten en meerdere back-ups op verschillende externe HDD's/SSD's. Externe schijven kunnen plotseling defect gaan!

Had net nog een blunder. Mappen gewist met 2000 foto's en prullenbak ook. Geen punt! Voldoende back-ups en is zo hersteld.
 
Ik maak backups op mijn nas en op een tweede pc (opgeborgen in de meterkast).
Een gewaarschuwd mens telt voor twee!
Groet
Joop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan