Kan website niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
965
Ik wil naar de website 'www.mark-daniel.com' van Mark & Daniel een fabrikant van luidsprekers in de usa.
In januari heb ik die site meermalen bezocht, maar als ik nu op firefox en chromium 'www.mark-daniel.com' aanklik krijg ik de melding 'kan website niet vinden'. Er zijn ook een flink aantal hits van mark & daniel op internet met als eerste trefwoord een bepaald type speakers gevolgd door /mark-daniel.com, maar bij allemaal melding 'kan website niet vinden'. Krijg dan wel tientallen hits met bv recensies van audio bladen die ik kan openen en daar staat dan meestel een link bij naar mark-daniel.com, maar ook dan melding 'kan website niet vinden'. Valt mij nu op dat ik sinds kort vaker bij websites zo'n melding krijg. Aan de instellingen van firefox en chromium heb ik niets gewijzigd. Ik gebruik Linux Mint laatste versie.
 
We kunnen niet zeggen of iets toeval is maar je kan altijd op de site https://downforeveryoneorjustme.com/ vragen of die daar de pagina's kan downloaden.

Zolang er geen beveiliging of certificaat fout gemeld wordt kan het volgens mij het vaker voorkomen hiervan als bij een ander alleen nog een gebrek of beperking zijn van de DNS server, deze bepaalt het adres in computercode en de te nemen route over het internet. Niet alle DNS servers zijn even "snel" en "betrouwbaar." Vaak hebben providers bovendien hun eigen voorkeur ingesteld bij installatie. Op de volgende afbeelding ziet u de DNS voorkeuren zoals die bij mij staan ingesteld voor Google DNS; 8.8.8.8 en 8.8.4.4 Succes
Knip.JPG
 
Heb nu ook af en toe een probleem met Startpage.com, mijn browser in Linux. Krijg regelmatig de melding 'Startpage has a problem. Try later again'. En vanmorgen de melding dat het even niet werkte omdat er op dat moment te teveel gebruikers waren.
Herinner mij toen ik jaren terug nog met windows werkte de DNS-instelling 8888 en 8844. Zou niet meer weten waar je dat in Windows kunt vinden.
 
Als je dat wil proberen dan voor Windows naar Start > Help en ondersteuning > "DNS" invullen.

Bij Linux even Google gebruiken voor aanwijzingen. Succes
 
DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN, ofwel het domein bestaat niet meer.
Dat is niet juist. Het is in de eerste plaats DNS gerelateerd. DNS kan het IP adres op Internet niet vinden.
 
Dit is wat Chrome er van maakt. Ik heb nog even verder gekeken en het domein heeft geen A-record dus inderdaad geen IP-adres. Een domein zonder IP-adres is in DNS 'non-existent'.
 
Maar dat wisten we al. Het gaat om het regelmatig verschijnen van deze melding.

De dijken houden het!
 
De website is (weer) bereikbaar
 

Bijlagen

  • markdaniel.pdf
    838,3 KB · Weergaven: 34
Bij mij werkte het inderdaad ook weer.
Gisteravond nog niet. ook nog geprobeerd met Windows 10 (dual boot Linux Mint en W10 op mijn laptop) en daar met Firefox, Chrome, Duck Duck Go en Tor browser, maar werkte niet. Gisteravond ook nog paar keer de melding gehad dat mijn browser Startpage overbelast was. Al die jaren nooit zo'n melding gehad. Maar alles lijkt nu weer ok. Dank voor de support en de tips!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan