experiabox v8 als file server

Status
Niet open voor verdere reacties.

muman

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
Berichten
337
ik heb denk ik alle handleidingen die op www staan gevolgd maar het lukt niet.
ik wil een externe HD, WD 500gb, als file server in mijn netwerk opnemen door te koppelen aan de experiabox router. ik doe alle instellingen volgens de stappen die in dit forum staan: https://forum.kpn.com/internet-9/hoe-externe-schijf-aansluiten-op-experia-v8-70792 maar nog lukt het niet. Waar moet ik kijken? Ik wil het liefst een drive letter in verkenner of de naam van de HD.
alle laptops in huis zijn voorzien van windows 10
 
Je bent vergeten te vertellen WAT er niet lukt, en wat er gebeurt.
 
Allereerst zou ik bij KPN melden dat je Experiabox v8 een slecht WiFi signaal levert, je krijgt dan een betere V10a toegestuurd want de v8 is echt een drama ( hoewel de v10A ook niet alles is. )
Daarbij zul je van die ext. HDD op de usb-poort van je router niet echt vrolijk worden want die manier van "centrale opslag" maken is echt verschrikkelijk traag.
Verder zijn de beveiligingsmogelijkheden zeer beperkt, je moet geen NAS equivalent verwachten.
 
@php4u: Wat er niet gebeurd? nou ik kan de HD niet vinden als ik het via die manier in de link aansluit.
@Scrapheap: KPN heeft mij twee wifi extenders toegestuurd. de wifi van de V8 is uitgeschakeld en is overgenomen door de wifi extenders. Maar dat is off topic. En ik verwacht zeker geen NAS equivalent.
Ik zou graag de HD terugzien in verkenner. wat ontbreekt er in de genoemde handleiding om dat voor elkaar te krijgen?
 
Je kunt als het goed is in de interface van de v8 kiezen hoe je die ext. HDD wilt benaderen, via FTP of Samba.
Ik zou voor Samba kiezen.
Punt is dan welke versie Samba de v8 gebruikt, dat heb ik nog niet kunnen vinden.
Waarom ?
Omdat Win 10 standaard geen Samba ( smb ) v1 meer ondersteunt, alleen nog v2 en v3.
Dus dat zou ik even nakijken..
Je kunt ondersteuning voor smb v1 wel zelf toevoegen in Win 10, hoe dat lees je hier.
 
Met een oude Samba-protocol kan je jouw schijf zien, maar geen toegang verkrijgen.

Hoe roep je jouw schijf aan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan