Weergave VBA applicatie verschilt per PC, waardoor onleesbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

vibor

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2016
Berichten
45
Hallo,

Help!
Ik heb een VBA programmatje draaien op alle PC's van collega's waarbij ze formulieren kunnen kiezen en invullen en versturen.
Binnen in het programma wordt het MS sans serif lettertype gebruikt en kan een gebruiker niet aanpassen en werkt al een decennia goed.

Regelmatig als een collega een nieuwe PC ontvangt werkt het programmatje niet goed meer, het lijkt er op dat het lettertype te groot geschaald wordt waardoor de tekst automatisch over 2 regels wordt verdeeld, maar dat past niet en wordt het onleesbaar.
Alle instellingen die ik kan vinden bij WIN10 hebben te maken met de scherm instelling, en verander je het visuele beeld op je scherm, de fout vergroot/verkleint dan mee.
Waar en hoe kan ik in win 10 ervoor zorgen dat mijn applicatie het lettertype grootte juist opneemt? Kan ik die uberhaupt ergens aanpassen (buiten mijn VBA applicatie om)?

Zie bijlage voor voorbeeld. Bovenste beeld kreeg in van een collega, onderste plaatje zoal het hoort te zijn.

Grt. Vincent
 

Bijlagen

  • windowsfoutje.png
    windowsfoutje.png
    106,7 KB · Weergaven: 55
En als je de instelling op je formulier per element goed zet?
 
Ja is uit het jaar kruik.

Ik heb inmiddels een oplossing aangedragen gekregen. Op de desbetreffende PC's ontbreekt het lettertype MS Sans Serif. Na het installeren was het goed.


Bedankt voor het mee denken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan