Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 11 van 11

Onderwerp: zoekfunctie in windows10 werkt niet meer (goed)

Mega Senior
    Vraag is niet opgelost

zoekfunctie in windows10 werkt niet meer (goed)

normaliter kun jedoor in het zoekvenster van Verkenner (rechtsboven) een zoekwoord te typen bestanden vinden waarin dat voorkomt. Dat werkte bij mij altijd al zo. Bij het typen verschijnt het woord dan in dat zoekvenster.
    Dat werkt niet meer, als ik een woord typ zie ik dat niet verschijnen. wel komt er een 'lijstje' tevoorschijn van recente zoekopdrachten. Klik je daarop dan opent dat zich. Voor zo'n lijstje zie bijgevoegde schermfoto, gemaakt met iPhone omdat een schermafdruk daarvan zich niet laat maken.
    er is al aan van alles gesleuteld. Bij het raadplegen van details in Taakbeheer, zie je dat SearchUI. exe is onderbroken en uitgeschakeld. Na beeindigen start deze meteen weer op, maar wordt ie meteen weer onderbroken.

De index is inmiddels weer opnieuw opgebouwd. Daar zit het probleem niet ook al omdat het zoekprogramma Copernic nog altijd vlekkeloos werkt.
    herstarten van de pc - herhaalde malen gedaan - levert ook niets op.

Wat wel opvalt is dat het pijltje bij het zoekvak turquoise van kleur wordt als je zoekopdracht wilt intypen, beter gezegd, dan komt dat pijltje tevoorschijn. Dat geldt ook voor de Bestandstap links bovenin.

kan iemand mij verder helpen?Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:  schermfoto tbv helpmij.JPG
Bekeken: 11
Grootte:  80,1 KB

Giga Senior
    Wat ik intik komt er ook niet volledig te staan. Vreemd. Kijk eens > Uitvoeren (run) > services.msc > of Windows Search is ingeschakeld.

W10 > Ga naar > Instellingen > Zoeken > Zoeken in Windows > Voer de probleemoplosser … etc. uit

Overigens als je snel documenten/filenames etc. zoekt is de zoekmachine Everything van Voidtools duizend maal sneller.
    Laatst aangepast door Senso : 14 februari 2020 om 12:07

Mega Senior
    Bedank voor je reactie, Senso.
    Voor alle duidelijkheid, er verschijnt geen enkel teken in het zoekvak bij mij, alles is onzichtbaar, pas bij Enter kan ik resultaten zien en dus wat ik ingetypt heb.
    Windows Search was ingeschakeld, opnieuw gestart, geen verbetering

Mega Senior
    een boel versies van Everything. Welke beveel je aan?

Giga Senior
    Probeer probleemoplosser van post 2 nog even. Zat vroeger bij W7 onder > Configuratiescherm > Indexeringsopties
    Everything moet je wel even de instellingen nalopen en kijken hoe het in elkaar zit. Ik heb versie 1.4.1. (x64) is 64-bits te kiezen afhankelijk van jouw systeem. Gewoon de ' Download Installer (64-bits)' volgens mij.
    Laatst aangepast door Senso : 14 februari 2020 om 12:23

Giga Senior Scrapheap's avatar
    Afstand tot server
    ±44 km
    Bekend probleem, zie https://tweakers.net/nieuws/163144/z...wijd-niet.html
    Probeer eens handmatig Windows update te starten, installeer eventuele updates en herstart de pc, wellicht levert dat verbetering op.

Mega Senior
    ik heb ook suggestie van post2 opgevolgd
    daar komt wel wat uit, zie bijlage Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:  Knipsel  voor  Senso.JPG
Bekeken: 5
Grootte:  53,3 KB

daar zou best het probleem kunnen zitten. Maar ik heb geen idee hoe dit op te lossen. Jij?

Mega Senior
    dank ook Scrapheap.
    volgens mij is het behelpen totdat windows een update heeft doorgevoerd?

Mega Senior
    Quote Origineel gepost door Senso Bekijk Bericht
    Probeer probleemoplosser van post 2 nog even. Zat vroeger bij W7 onder > Configuratiescherm > Indexeringsopties
    Everything moet je wel even de instellingen nalopen en kijken hoe het in elkaar zit. Ik heb versie 1.4.1. (x64) is 64-bits te kiezen afhankelijk van jouw systeem. Gewoon de ' Download Installer (64-bits)' volgens mij.
    ik heb Everything geinstalleerd en snel even gekeken. het lijkt erop dat dat ik hier bijna hetzelfde probleem heb, krijg ook zo'n 'lijstje' zoals ik in post 1 aangaf. maar de tekst in het zoekvenster wordt wel zichtbaar.
    werkt als een trein. alleen krijg je werkelijk alle matches, ook die in reservebestanden. kun je de zoekfunctie ook beperken tot een of meer mappen?

Giga Senior
    Werken met Everything is een kwestie van wat zoek je, hoeveel weet je van het programma, hoeveel handigheid heb je, hoe slim ben je en ervaring. Daarom schrijf ik ook loop het menu eens na en kijk de opties na. Onder > Hulpmiddelen > Opties kun je de schijven selecteren.

kun je de zoekfunctie ook beperken tot een of meer mappen?
    Je kunt sorteren op naam maar ook op pad. Dan heb je de selectie naar map! Je kunt filters instellen en ook sorteren op extensie.

Verwijder de Index en laat die opnieuw samenstellen als Windows volgens de afbeelding de machtigingen heeft hersteld. Onder Eigenschappen van de schijf hoort bij Beveiliging jouw Username (Naam-PC\Username) te staan en volledig beheer te hebben.

Anders moet je die toevoegen via bewerken en verderop bij naam objectnaam > Geavanceerd > Nu zoeken moet je die naam proberen te vinden en toevoegen en volledig beheer geven m.a.w. alles aanvinken > Toepassen > OK wachten bestanden worden bijgewerkt.

Let op! Maak altijd herstelpunten (systeemherstel), systeemkopieën met een bootmedium en databack-ups.
    Laatst aangepast door Senso : 14 februari 2020 om 15:49

Mega Senior
    dank voor deze info!

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business