Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Weergeven resultaten 1 tot 8 van 8

Onderwerp: Cellen samenvoegen terugloop

Senior Member
    Vraag is opgelost

Cellen samenvoegen terugloop

Het gekleurde gebied zijn de cellen die behoren tot de naam "BEREIK". In dit gebied zijn per rij de cellen van de kolommen AR t.e.m. AV samengevoegde cellen. Kan een macro de rijhoogtes in dit gebied automatisch aanpassen zodat alles zichtbaar wordt.
    Bijgevoegde bestanden Bijgevoegde bestanden

Senior Member
    is het mogelijk om in F3, F4, F5 en F6 het aantal pixels van de teksten in D3, D4, D5 en D6 weer te geven.
    deze zou ik dan willen gebruiken in een formule om de rijhoogte te berekenen in het gekleurde gebied van het bestand "Cellen samenvoegen terugloop.xlsm"

Giga Honourable Senior Member
    Waarom wil je dit soort onzin? Gebruik een tekstverwerker die zijn er over het algemeen beter op ingericht.
    Je kan een paard naar het water leiden, maar je kan het niet dwingen te drinken.

Senior Member
    bedoeling is om dit een andere rekenblad te gebruiken, daarin gebeuren bewerkingen die met een tekstverwerker niet mogelijk zijn

Giga Senior
    Verenigingslid

gebruik anders een textbox
    groeten Sylvester Ponten

ik gebruik Ms Windows 10 en excel 2010 en 365

ps persoonlijke mail lees ik hoogstens 1 maal per jaar

hier wat leesvoer hoe Excel kolombreedtes omrekent van aantal tekens vertaald naar pixels.
    https://docs.microsoft.com/nl-nl/off...-column-widths

kort samengevat. het slechte nieuws is dat voor elk lettertype andere aantallen pixels worden gebruikt en dat de meeste lettertypes gebruik maken van een proportinele ruimte per teken wat betekent dat de i minder pixels krijgt dan de w of de m.
    Daar is dus niet zomaar even een formule te bedenken..

Om je puzzel op te lossen kun je: (op basis van het gelinkte artikel):

Voor je cellen met naam "Bereik" het standaardletterype gebruiken, dan weet je dat bij kolombreedte 8 er ongeveer 8 tekens in passen. dus bij kolombreedte 30 ongeveer 30 tekens. neem nog een beetje marge door kolombreedte 31 in te stellen voor 30 tekens

en daarna kun je dan de lengte van de tekststring in "Bereik" vaststellen en delen door 30 om daarmee het aantal "regels" voor de rijhoogte te bepalen.

ik heb even geen excel ter beschikking om die code te maken. maar wellicht helpt deze beschrijving jou al voldoende op weg..

Senior Member
    het is gelukt, het hulpmiddel zit in kolom AW

Giga Senior
    Verenigingslid

slim gevonden
    groeten Sylvester Ponten

ik gebruik Ms Windows 10 en excel 2010 en 365

ps persoonlijke mail lees ik hoogstens 1 maal per jaar

9. Dit topic is automatisch gesloten omdat er sinds vier maanden niet meer op gereageerd is.

Indien gewenst kan de topicstarter een verzoek tot heropening indienen.

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl

Regels
Help

Helpmij.nl en business