Western Digital Elements heeft af en toe probleempjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Apparaatbeheer? Kabels? Schijfbeheer? Temperatuur veel te hoog.



Welk programma? Disk Defrag maakt schijven kapot, al zo vaak geschreven. Serienummer en datum productie noteren. Normaal sturen ze een andere schijf terug, hoeft geen nieuwe te zijn.

Kijk hier eens naar en destijds had WD ook zelf software WD Drive Utilities om schijven te controleren.

Hallo Senso

Weer een Boute uitspraak van je. Disk Defrag maalt je schijf beslist niet stuk, Je moet alleen WEL de goede uitvoering nemen.

Optimize 2020-02-20.png

Voor een SSD moet je wel Optimize nemen.
 
Laatst bewerkt:
Weer een Boute uitspraak van je. Disk Defrag maalt je schijf beslist niet stuk, Je moet alleen WEL de goede uitvoering nemen.

Leuk. Ik geef mijn eigen ervaring. In het verleden gebeurde het, dat telkens als ik ging defragmenteren even later de schijf problemen gaf en defect raakte. Ook met diverse geavanceerde tools zelfde resultaat. Maar goed het is een oud verhaal en het zal mij een zorg zijn wat iemand dan doet. Wel vreemd dat jij dan een nieuwe schijf hebt, die gelijk in de soep ligt en die je tweemaal moet terugsturen. Wat heb jij dan uitgespookt met die schijf of is dat toeval? Ik zeg niets.;):d:d:d
 
Hallo Senso

Bespeur ik hier enige rancune ??
Ik heb meerdere WD Elements schijven, die al diverse keren met Disk Defrag behandeld zijn.
De laatste die ik aangeschaft heb, eind 2019 heeft nu toevallig probleempjes, dat is toch gen reden om zo'n programma hiervan de oorzaak tot te schrijven ?
Maar goed, het is voor iedereen wel eens moeilijk om terug te komen op je uitspraken.
 
Rancune? Wat is dat? Telkens als ik defragmenteerde waren er kort daarna problemen met de schijf of defect. Kan dan moeilijk mijn schoonmoeder de schuld geven! Rancune opgezocht staat voor wrok en dat is (opgekropte) bittere haat: wrok koesteren.

Nou, jij bent een mooie Dukkel, jij weet wel beter dat ik zo niet in elkaar zit. Beetje leedvermaak in post 22, dat is alles.
 
Hallo Senso

Nou................ Laten we het dáár dan maar op houden.
 
Hallo Allemaal,

Zo, ik heb de WD Elements 4TB weer teruggekregen van Western Digital.
Zo te zien, is ie splinter nieuw, met andere S/N # nummers

2020-03-04 (3).png

En nu maar het beste er van hopen.
 
Ik heb hier een Western Digital Harddisk 3.5" Red WD20EFRX 2TB. Draait al probleemloos vanaf 6 jan 2016. PC staat aan van 9.00 tot 24.00!
Denk overigens niet dat zo'n tooltje alle defecten vindt. Ik heb eer ook wel eens een teruggestuurd welke volgens het tooltje nog goed was maar in werkelijkheid niet. Is wel al een poos (jaren) geleden dus weet ik niet meer wat toen de klacht was. Volgens vibratie.
 

Bijlagen

  • WD red.jpg
    WD red.jpg
    143,7 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Mooi zo, nieuwe schijf. Hoe wordt men rijk!
 
Hallo,

Maar ik heb nog wel een ander probleempje.
Op m'n hoofd computer wordt een bepaalde schijf niet herkend, terwijl dezelfde schijf op een andere computer wel herkend wordt.
Op beide systemen staat Win10 in dezelfde configuratie.
Wat zou ik er aan kunnen doe, want op beide systemen moet die bepaalde schijf toch herkend worden.
 
Jammer dat mijn kristallen bol op reis is.... die had mss kunnen zien over welke technische zaken, de systemen-beschrijven/de bewuste harde schijf beschrijven.... we nu weer gaan schrijven.... :eek:
 
Laatst bewerkt:
Hallo route99

Us kijken of er wat misschien wat in mijn glazen bol staat.

Het is een Desktop met een Mainboard van MSI-7817

Met Processor I5 en met 10GB RAM geheugen

En waarop geinstalleerd is Win10 Pro v.10.0.19041 Build 19041.118 NL

Als ik hierop de WD HDD Elements 4TB portable installeer (op USB v.3.0) wordt de HDD NIET herkend
(De WD HDD Elements 4TB protable heeft alleen maar een USB v.3.0 aansluiting) dus hij krijgt z'n voeding via z'n USB

Als ik daarintegen de WD HDD op een USB v.2.0 poort aansluit, ziet die computer hem wel (maar dan is de snelheid van overdracht dus veel lager)

Ik ben al bezig geweest met een poort herstel proccedure voor USB3.0 herstel programmaatje. Maar dat gaf niets

Op m'n secondaire PC, die nagenoeg dezelfde specificaties heeft, alleen met een ander Moederbord n.l. ASRock H81M-HDS R2 wordt de WD HDD wel herkend op een USB3 poort

Nu is dus mijn vraag: is er een goed programma om er voor te zorgen dat die WD HDD normaal herkend word?

MVG
Dukkel
 
Hallo route99
Nee, de schijf is wel geinitialiseerd, op beide computers. Dat is het niet.
Maar ik kan nu niet verder zoeken, want die schijf is nu bezig met een grote kopieeractie op de goed werkende computer, als die klaar is ga ik verder met zoeken.

Misschien moet ik wel gewoon Win10 pnieuw installeren op die "boze" computer
Want iets in te brengen heeft ie natuurlijk niets.

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Krijgt die schijf op de pc waarop hij niet herkend wordt dan wel een schijfletter toegewezen in Schijfbeheer...?
Hoor je wel het bekende Pong geluidje uit de pc als je die schijf aansluit..?
 
Dat heb ik ook wel meerdere keren op mijn pc met MyBook en dan sluit ik hem aan op de zo'n Sharkoon Docking Station via USB-kabel en dan werkt die wel. Vermoedelijk krijgt die dan meer voeding.
 
Laatst bewerkt:
Krijgt die schijf op de pc waarop hij niet herkend wordt dan wel een schijfletter toegewezen in Schijfbeheer...?
Hoor je wel het bekende Pong geluidje uit de pc als je die schijf aansluit..?

Hallo Scrapheap
Nee, het bekende Pong geluidje hoor ik niet, ik zie die schijf dus niet, dus ook geen schijfletter.

Wel is het zo, dat als ik de schijf in een USB2 poort doe, hoor ik het Pong geluidje, en heeft de schijf ook een letter.
En als ik daarna meteen de schijf in een USB3 poort doe, krijg ik WEL het Pong geluidje + schijfletter maar niet de snelheid die bij een USB3 poort past.

Dat heb ik ook wel meerdere keren op mijn pc met MyBook en dan sluit ik hem aan op de zo'n Sharkoon Docking Station via USB-kabel en dan werkt die wel. Vermoedelijk krijgt die dan meer voeding.

Hallo Senso
Ik heb jammer genoeg geen Sharkoon Docking station, maar wel een HDD Docking ---- SI-7908 SUS/US station.
Deze werkt met een USB2 kabeltje, maar hiermee is ook wat vreemds aan de hand.
Als ik vanaf dit enkelvoudige Docking Station wil kopieren wordt er steeds gewaarschuwd dat dit kopieren alleen kan met Administrator-rechten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klinkt mij in de oren als dat er iets mis is met de stroomvoorziening van die usb3 poort op dat moederbord, mogelijk een driver-probleem o.i.d.
Blijkbaar kan die poort de piekspanning /-stroom niet leveren op het moment van het 1e aansluiten van die schijf....

Over dat Administrator-rechten: kijk bij de eigenschappen van de schijf hoe de machtigingen voor deze zijn ingesteld..
 
Hallo Scrapheap

Ik denk ook dat het een tekort in de stroomvoorziening is.

Daarom heb ik de schijf in Apparaatbeheer verwijderd, en opnieuw opgestart.

Dus nu heeft Microsoft de schijf opnieuw geinstalleerd.

Daarna ziet de computer de schijf wel zitten. Ik hoop dat dit zo blijft

Bedankt voor de vingerwijzing.

Hallo Scrapheap

Ik denk dat ik door de vorige correspondentie het probleem gevonden heb.
Ik had de "probleem" USB3.0-schijf zitten in een USB3.0-Hub, nu heb ik de "probleem" USB3.0-schijf rechtstreeks (en alléén) in een USB3 poort zitten, en nu lijkt het "probleem" over te zijn

De USB3.0-Hub is weliswaar USB3.0 maar geeft klaarblijkelijk toch te weinig spanning door aan de "probleem" USB3.0-schijf

Hallo Scrapheap

Ik heb nu die "probleem" USB3.0 disk aan een USB3.0 Hub met Voeding gezet, en het probleem is geheel over.

Dus je had gelijk met je conclusie dat het een tekort aan spanning van de USB3.0 was.

Nogmaals hartelijk bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, een hub verdeelt zijn voeding, die hij uit de poort van de pc krijgt, over de aangesloten apparaten.
Heb je dus meer "stroomverbruikers" op die hub dan alleen die ext. HDD, dan trekt de voedende usb-poort van de pc het niet.
Met de hub met eigen stroomvoorziening zijn dat soort problemen opgelost, net als dat voorheen met de usb 2 poorten en hubs het geval was.
Mooi dat je de oorzaak gevonden en het probleem op deze manier getackeld hebt.
Veel plezier ermee weer :thumb:
 
Eet zelf goede voeding en koop apparaten met een goede voeding!;)Drank?:d:d:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan