Western Digital Elements heeft af en toe probleempjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je dus meer "stroomverbruikers" op die hub dan alleen die ext. HDD, dan trekt de voedende usb-poort van de pc het niet.
Bij het maken van backups zou ik altijd afraden om een hub te gebruiken waar je op dat moment meerdere stroomvreters aan hebt zitten.
Fijn dat het gelukt is nu, maar houdt die bij die hub + extra voeding juist voor die schijf eraan, maar wel alleen.
Je hebt dan toch nog USB3 poorten v/h moederbord over.. sluit daar de muis oid aan... niet op de hub erbij, geen risico nemen.

Ja ... maar het moet kunnen..... ja die WD 4TB die de TS heeft... had ook zonder extra voeding altijd aan de USB3 poort moeten werken... en toch soms problemen....

Of had je de andere USB3 poort ook in gebruik? Ik weet niet of je 2 USB3 poorten die bij elkaar zitten.. tegelijk flink mag belasten....
Of de USB3 poorten op dat ene moederbord haalt de specs niet (meer?)....?
 
Laatst bewerkt:
Hallo route99

Ja, ik weet wat je bedoeld over te brengen.

Inderdaad zijn die 2 USB3 poorten in m'n computer te kort, waardoor ik wel gebruik moet maken van die USB3-Hub met voeding.
En nu ik alles over gezet heb, bemerk ik tevens, dat de snelheid middels die USB3-Hub met voeding veel hoger ligt als dat ik gewend was.

Dus ik op het ogenblik meer als tevreden.
Bedankt voor de goede raad.

Met vriendelijke groet
Jan Filarski
 
Yep. Risico vermijden is kwestie van bewust zijn er van.
Als ik een image maak of een backup ... dan wordt er op dat moment geen stofzuiger aan gezet die vaak een flinke inschakel stroom hebben en een potentiële inductie puls kan veroorzaken....
Of ga je bureau op dat moment niet opruimen, zul je net zien dat per ongeluk er iets uit gaat vallen...
Verzin zelf de rest maar.. is heus niet moeilijk als je wat inlevingsvermogen hebt in dit soort situaties.

Hoe dan ook... je hebt een workaround.... die echt werkt. :thumb:
 
Hallo route99

Je bent een kei:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan