• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fifa toernooitje opzet kinderfeestje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quatesh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 feb 2020
Berichten
2
Hallo,

Voor mij stage moet ik een kinderfeestje organiseren waar een FIFA toernooitje gehouden word. Ik heb een excell documentje waar een begin gemaakt is, ik kom echter echt totaal niet verder en word ook niet veel wijzer van verschillende voorbeeld formules die ik lees als tips op andere posts op deze website.

Het is de bedoeling dat er een poule van 4 komt waarna de winnaars van elke poule weer een aparte 'kampioenspoule vormen'. Dus alle nummers 1,2,3,4 in een aparte poule van drie weer.
Zodat je uiteindelijk een mooie rangschikking krijgt van 1 tot en met 12.

Waar ik dus vastloop is, de punten telling bij het invoeren van de uitslagen. Ik krijg het zover dat een uitslag van 0-3, drie punten geeft aan de winnaar. Echter wanneer het gelijk is krijg ik niet bij beide ploegen één punt. DAarnaast vind ik het erg lastig om verschillende kansen erin te verwerken. =ALS(E23<=F23;"0";"3") + ALS(K23<=L23;"0";"3"). Deze formule dus bij elke cel zo invullen zorgt dat ik alleen kan winnen of verliezen.

Zou iemand mij hier mee kunnen helpen door de juiste formule te vertellen, daarbij ook vertellen welke variabelen ik aan moet passen om deze bij de rest ook goed te krijgen.
 

Bijlagen

  • Game kampen toernooien opzet.xlsx
    15,8 KB · Weergaven: 21
Robin,

Welkom op Helpmij.nl!

wijzig de formule in I3 eens in:
Code:
=ALS(E23=F23;1;ALS(E23>F23;3;0))

NB: In jouw formule heb je staan "0" en "3", omdat dat teksten zijn kun je er niet mee rekenen.
 
Ah! heel simpel zie ik nu. Bedankt. Nu wil ik nog aangeven dat wanneer er niks is ingevuld bij de scores dat hij de wedstrijd niet als een 0-0 rekent. Nu heeft iedereen al 3 punten voordat er scores ingevuld gaan worden. moet er dan nog een OF achter?
 
Code:
 =if(or(e23="";f23="");"";if(e23=f23;1;if(e23>f23;3;0)))
 
Code:
=IF(OR(E23="";F23="");"";IF(E23=F23;1;IF(E23>F23;3)))+IF(K23=L23;F4;IF(K23>L23;F3))

Zo tellen de scores op. Ik denk dat je er zo wel uit komt
Zet wel even in cel:
F3=3
F4=1
F5=0

Groet,
Jim
 
Laatst bewerkt:
Beetje mosterd na de maaltijd maar zonder ALS() kan ook.

Code:
=(3*(E23>F23)+(E23=F23))*(COUNT(E23:F23)=2)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan