Het juiste format in vba vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Offthefield

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2005
Berichten
369
Ik heb een klein programma, waarin artikelen worden gewijzigd, alleen het veld artikelnummer wordt verminkt.

Ik heb al diversen formaten (in vba) geprobeerd , o.a. (Format((T_01.Text), "@@@@@@@@@@@@") of (Format((T_01.Text), "@", om het veld op de juiste manier te krijgen, maar het lukt mij niet bv. 500.00001930 wordt 550,0000193

Heeft iemand een idee welk format ik moeten gebruiken ?

Bij voorbaat hartelijk dank
 

Bijlagen

  • ARTIKELEN.xls
    67,5 KB · Weergaven: 29
Test dit eens
Code:
Sub test()
x = 50012345678#
ActiveCell.NumberFormat = "#\.00000000"

End Sub
 
En als je nu voor de allereenvoudigste oplossing zou gaan, met name gewoon kolom A het formaat "tekst" geven. Hoef je je daarna nergens meer om te bekommeren!
 
Ja dat kan kolom format geven, zie jou voorbeeld
 

Bijlagen

  • ARTIKELEN(JP).xls
    80,5 KB · Weergaven: 23
Of het bij het initialiseren al regelen.
 

Bijlagen

  • ARTIKELEN.xls
    67,5 KB · Weergaven: 25
@ VenA,

Werkt ook, maar we vertrekken toch allemaal (?) van het principe dat een artikelnummer, al heet het dan nummer, géén getal is.
Is mijn suggestie uit #3 dan niet nóg eenvoudiger?
 
@Enigmasmurf, jouw suggestie heb ik niet getest maar zal waarschijnlijk werken. Mijn ervaring is dat Excel soms wat te goed meedenkt en zelf een interpretatie geeft aan de celinhoud en de opmaak. Vandaar het '- teken ervoor gezet dan weet je zeker dat het als tekst gezien wordt.
 
Alleen bedankt voor de reactie en ideeen die ik hierbij opgedaan heb.
Even een reactie op de antwoorden van jullie :
#1 1e versie incl. verandering in CommandButton2, werkt nu opeens wel?
#2 werkte bij mij niet
#3 is in principe de makkelijkste, alleen in mijn originele programma werkte hij soms wel en soms niet, waarom?, maar
nu als ik 2 regels tussengevoegd in 1e versie werkt hij wel ?? (zie #1)
#4 Verminkte alles, maar met het toevoegen van 2 regel voor het bepalen van kolom A als tekst, gaat het wel goed! (zie macro CommandButton2)
#5 Werkt perfect, alleen met mijn kennis van VBA ga ik uitzoeken hoe de macro precies in elkaar zit

Code:
Private Sub CommandButton2_Click()
    Columns("A:A").Select
    Selection.NumberFormat = "@"
    Sheets("GOEDEREN").Range("A1:E150").Value = LB_01.List
End Sub

Enigmasmurf, JeanPaul28 en VenA nog hartelijk dank, dit probleem is voor mij opgelost, top!!
 
Met je code in de CommandButton2() doe je hetzelfde als wat @Enigmasmurf aangeeft.
Je opgenomen code, maar dan zonder de select.
Code:
Columns("A:A").NumberFormat = "@"
Of:
Code:
Columns(1).NumberFormat = "@"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan