• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rekenen met een dropdownlist

Status
Niet open voor verdere reacties.

deheugden

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
1.087
Ik loop vast in mijn dropdownlist. de voorbeelden die ik gevonden heb, werken niet of ik doe het niet goed..

ik heb in sheet 2 een dropdownlijst staan, die ik in sheet 1 wil laten zien, maar dat lukt mij niet
ook wil ik het totaal koppelen aan een niveau.
stel, het totaal is minder dan 5, dan moet er bij score 2 te komen staan. Stel, de score is tussen 5 en 10, dan moet er 3 komen te staan. Stel de score is hoger dan 10, dan moet er 4 komen te staan.
iemand die mij hiermee kan/wil helpen?

bedankt alvast.
 

Bijlagen

  • voorbeeld (2).xlsx
    9,2 KB · Weergaven: 25
Hallo,

Ik snap eerlijk gezegd niet wat je wilt. Wat je op sheet 2 hebt staan is niet een dropdown waaruit je een waarde kunt kiezen. En waar moet het op sheet 1 geplaatst worden, wat bedoel je met totaal enzovoorts. Zou verhelderend werken als je in je voorbeeld aangeeft wat het volgens jou zou moeten worden.
 
Ik snap even niet wat je dan niet snapt.
mbt het door jou aangeleverde voorbeeld, hoe heb je de drop down list van sheet2 op sheet1 gekregen? Wanneer ik =score gebruik gebeurt er namelijk niks. volgens mij , wat ik lees op fora, moet het wel zo.

mbt mijn 2de vraag, ik wil een waarde koppelen aan de uitkomst.
Ik denk dat zoals jij het aangeeft, precies is wat ik bedoel. Ik ga daar mee spelen.
 
Misschien had je toch maar beter even gekeken welke reactie van wie komt. In de post van mij (dat is die met de oplossing) is er geen sprake van iets niet snappen.
Op welk forum je zo iets kan gelezen hebben is een andere kwestie, én nauwelijks te geloven. Je moet "=score" niet op je werkblad maar bij 'Gegevensvalidatie' zetten!
 
@deheugden,

op blad2 heb je het bereik met de naam score en heb je GEEN validatie nodig
op blad1 stel je validatie in in de cellen C3 t/m C7 > en daarbij verwijs je naar score (zoals je nu op blad2 hebt gedaan)

Ook ik ben heel benieuwd naar de site waar je vandaan hebt dat het anders moet.
 
Met maar 4 integer variabelen kan je het net zo goed direct in de validatie opnemen.
 

Bijlagen

  • voorbeeld (2) (2).xlsx
    8,7 KB · Weergaven: 19
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan