E-mails verplaatsen naar map Verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

KPTPTT

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2018
Berichten
321
Hallo. Ik heb in Windows Verkenner een specifieke map aangemaakt waarin ik bepaalde e-mails wilt opslaan. Deze e-mails ga ik daarna als bijlage koppelen aan een database record. Soms lukt het niet om vanuit Outlook 2016 een e-mail naar deze map te slepen. Ik zie dan een soort Stopbord. Soms lukt het wel. Hoe kan ik deze manier van slepen c.q. verplaatsen 100% betrouwbaar maken?
 
Dank voor je snelle reactie. Met reden is mijn bedoeling om in eerste instantie de email niet aan Access toe te voegen doch specifieke emails in een map op te slaan (daar komen ook andere document bijlagen in te staan die ik allemaal automatisch nummer overeenkomstig de record ID). Daarna koppel ik al deze bijlagen met dezelfde ID aan een record. Dat is al geregeld en werkt prima. Ik vind het handmatig verplaatsen van de email naar de map niet betrouwbaar en mogelijk heeft dat een reden, maar wat? Zodat ik het kan verbeteren.
 
Ik vind het handmatig verplaatsen van de email naar de map niet betrouwbaar en mogelijk heeft dat een reden, maar wat?

Dus jij vind dat niet betrouwbaar, maar weet niet waarom?

Ik denk dat dit probleem (stopbord) met administratorrechten te maken kan hebben. Er kan ook een verschil zijn waar die map zich bevind, wel of niet (Mijn) Documenten?

Als ik het begrijp mag Outlook niet met administratorrechten worden uitgevoerd. Weet ook niet of er een regel staat in een ini-file van Outlook als dat bestaat. Deskundigen zullen hier meer van weten.

Slepen naar een shortcut van de map werkt ook niet?
 
Laatst bewerkt:
@Edmoor
Dat lijkt mij meer voor het slepen binnen Outlook. Hier is de vraag, slepen naar een map binnen Verkenner.
 
Dat kan. Maar als het gaat om het slepen UIT een folder ergens anders naar toe kan de oorzaak hetzelfde zijn.
 
Dank voor jullie bijdrage. Knap, om een oplossing op internet te vinden. Wat ik begrijp is een aantal maal de esc toets indrukken en de mappen resetten, maar dat is een oplossing voor Outlook mappen. Ik weet niet hoe ik Verkenner mappen kan resetten. Het is ook lastig om te testen. Tijdens een demonstratie bij een klant ging iedere poging mis (Wet van Murphy) en thuis ging het slepen weer goed. Als iemand nog wat weet, ik zou het graag willen weten.
 
Wordt Outlook wel of niet als administrator uitgevoerd? Zie onder Eigenschappen.
Onder > Indexeringsopties > Geavanceerd > Index verwijderen en opnieuw samenstellen
 
Laatst bewerkt:
Op meerdere pc's en mijn laptop komt het voor. Op mijn laptop ben ik de administrator. Ik heb geen bijzondere instellingen ten aanzien het starten van Outlook ingesteld, dus default. Ik ga er dan vanuit dat Outlook vanuit administrator wordt opgestart. Je vat de koe wel bij de horens. Op de pc's hebben wij wel problemen met indexering en het opzoeken van gegevens in Outlook. Niet alles wordt gevonden. Wij hebben hier onderzoek naar laten doen en de index verwijderd en opnieuw samengesteld. Niets hielp. Op mijn laptop heb ik met indexering geen problemen.
 
Kan het niet verband houden met de versie 32 of 64-bits van Outlook? Ik heb geen Outlook. Is de UAC uitgeschakeld?
Staat er bij de machtigingen wel een juist account met volledig beheer? Dus: Username (PC-naam\Username)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan