popup menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan62

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2010
Berichten
36
hoi forum,

in een access programma heb ik op en formulier en knop. Zodra ik een record in beeld heb met zijn gegevens klik ik op die knop en dan opent er een rapport met deze gegevens.
dat gebeurde altijd met en popup menu. sinds kort werkt dit meer en opent er niks. als ik van dat rapport bij de opmaak de keuze popup op nee zet dan komt het rapport wel maar niet als en popup , iemand enig idee wat er fout kan zijn

groetjes Jan
 
Vermoedelijk een focus probleem. Switch eens met <Alt>+<Tab> tussen twee programma’s (dus ander programma en terug naar Access) en kijk dan eens of het rapport zichtbaar is.
 
Hoi Octafish,

iets heel raars , ik heb in dat programma meerdere rapporten nu had ik 1 rapport aangepast wat betreft de opmaak en sindsdien wil hij van dat rapport geen popup geven de andere rapporten werkten goed , om nu even iets te testen heb ik aan en ander rapport ook even iets veranderd aan de opmaak, en tot mijn verbazing werkte die ook niet meer, de niet aangepaste rapporten blijven goed werken ik snap hier even niet wat er fout is. naar en ander programma gaan en weer terug veranderd niks aan de situatie......

Groetjes Jan
 
Onlangs nog een nieuwe versie van Windows of Office geïnstalleerd, of een upgrade gekregen?
 
hoi,

ik heb het programma op en laptop gezet en daar geprobeerd het rapport met de popup instelling te openen , en dat doet hij niet. Daarna het rapport op de laptop gewijzigd en weer opgeslagen weer geopend en nu werkt de popup wel.
het programma weer op de desktop gezet en nu opent hij de rapporten met de popup wel weer op die pc.
om nu te willen weten of het nu goed gaat dat rapport op de desktop weer gewijzigd en het geprobeerd te openen en nu gaat het weer fout geen rapport in beeld
heel raar ik heb geen andere office op de pc gekregen het werkte altijd goed

gr Jan
 
Misschien is er een object corrupt geraakt. Je kan altijd proberen om een compact and repair actie te doen (eerst altijd een backup maken). Of een nieuwe database aanmaken en daar alle objecten file uit de oude importeren.
 
Hoi,

Ik had het wat druk met andere dingen, ondertussen en wat ouder backup gepakt waar ook deze rapporten in staan.
Van de oude backup eerst gewoon de rapporten geopend in een popup en dat werkte prima.
2 rapporten iets gewijzigd door de tekst te verschuiven, daarna opgeslagen en weer geprobeerd in een popup te openen
helaas dan werken ze niet meer, ik snap het niet. beetje raar ook.

Gr Jan
 
Heb je de db al eens gecompileerd? En vind de debugger dan fouten?
 
Hoi Octafish,

De database gecompileerd en het lijkt erop dat het nu goed is, ik kan weer dingen aanpassen aan het rapport en hij opent als popup

Groet Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan