• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

userform invoer optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
sorry, in dit geval wordt de textbox gevuld vanuit de database kolom 4
 
Je kan beter beginnen met een volgnummer in kolom A, die is altijd uniek.
Als je een typfout in de naam hebt gemaakt en je wilt het herstellen vind je de naam van je TBXnaam01 nooit meer.
 
Dan zou ik daarmee beginnen toch?
 
Deze keuze ligt bij Marloes.
Zelf zou ik het volgnummer zo klein mogelijk houden.( met een redelijke marge.) Is natuurlijk afhankelijk van het aantal personen.
Voorkomt fouten bij intikken.
 
Voorlopig even (nog) geen volgnummer; er is altijd nog de lijst om op terug te vallen in geval van nood. Het belangrijkste voor nu is dat het probleem waar het om ging is opgelost! Daar ben ik super blij mee en ik heb weer wat geleerd! Ontzettend bedankt voor het meedenken en de hulp!
 
Hoe je het hebt opgelost vermeld je dan weer niet.:shocked:
 
Hoe je het hebt opgelost vermeld je dan weer niet.:shocked:

Ik dacht dat dat wel duidelijk was :).
Het laatste waar het over ging voor wat betreft het optelprobleem, sorry voor mijn onduidelijkheid.
Code:
Cells(currentrow, "N").Value = TBXbedrag1 * 1

Ik ben nog aan het experimenteren met de suggesties voor het opslaan van nieuwe records. Dat wordt nog vervolgd dus!
 
Dit is 'm voor nu geworden:
 

Bijlagen

  • 2020kerkbijdrage-test - kopie.xlsm
    76,1 KB · Weergaven: 31
Geen idee of de waarde altijd wordt gevonden
Ik krijg met deze code in elk geval steeds de foutmelding bij het opslaan van een nieuw record en kan m dus niet opslaan. Ik heb het er voor nu maar uit gelaten.
 
Het wil maar niet lukken om er ook maar iets van te begrijpen blijkbaar. Wat onnozel veel repeterende code. Al eens gehoord van een procedure waarin je dit ondervangt?

Code:
Private Sub OKafsluiten_Click()
MsgBox "De database wordt opgeslagen en afgesloten."
Application.Quit
ThisWorkbook.Save

Lukt ook niet om het eruit te halen? Is pas een keer of 10 op gewezen dat het voor helpers en bezoekers en gebruikers niet prettig is. Wie hier de grootste digibeet is, is mij wel duidelijk dat zijn niet de mensen die niets van Excel snappen.

--* tekst zal net zo goed een fout opleveren als Cdbl(tekst) dus dat kan de oplossing niet zijn Marloes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan