• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Juiste naam bij juiste opmerking bij verandering van naamlijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnlion

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2011
Berichten
7
Best forum,

Ik heb hier lang over na zitten denken maar mijn kennis en fantasie schiet te kort hierin.
Om het een en ander duidelijk te maken heb ik een bijlagebestand met uitleg geplaatst
Ik hoop dat deze duidelijk is er iemand mij de oplossing kan geven..
Bij voorbaat hartelijk dank..

Groet
John
 

Bijlagen

  • Probleemstelling juiste naam juiste opmerking.xlsm
    18,9 KB · Weergaven: 21
zo?
 

Bijlagen

  • Probleemstelling juiste naam juiste opmerking (3).xlsm
    22,5 KB · Weergaven: 20
Probleemstelling juiste naam juiste opmerking 2

Beste Emields

Allereerst mijn dank voor je genomen moeite en zoals je deze oplossing geef is dit inderdaad de bedoeling, echter ben ik gisteravond in alle haast enkele kleine stapjes vergeten en dat is funest in Excel, mijn excessen hiervoor. Kolom A bestaat uit meer dan 800 unieke namen. Dat wordt typen in VB ☹ mijn fout. Het ging niet zo zeer om het sorteren maar meer om terugvinden.

Ik moet regelmatig (kolom A) met een nieuwe namenlijst laden waarbij de namen door elkaar staan en niet meer overeenkomen met de bestaande namenlijst. De opmerkingen rechts (kolom K,L ) werken prima in een vaste lijst en blijven netjes corresponderen met de naam links (A) tot je de namen links gaat veranderen. De nieuw namen hebben dan geen enkele (ver)binding met opmerkingen (K,L ) rechts waardoor de opmerkingen bij de namen niet meer kloppen en visa versa.

Zelf denk ik dat ik iets onmogelijks vraag. Ik overschrijf als het ware kolom A en plaats er een nieuwe met dezelfde namen in terug, echter door elkaar met enkele nieuwe namen erbij , waarbij kolom opmerkingen (K en L) de juiste naam uit A terug zou moeten vinden. Plus de cellen opmerkingen moet je kunnen aangevuld/wijzigen, dus formule loos (m.u.v. een voorwaardelijke VERT.ZOEKEN zou een oplossing kunnen zijn echter ben ik mijn lege cel kwijt voor mijn opmerkingen.

PS. Het voorbeeld is fake m.b.t. de namen in kolom A. Het daadwerkelijke bestand bestaan uit unieke woorden welke eenmalig voorkomen in kolom A. In de kolommen B t/m F heb ik VERT.ZOEKEN functie op kolom A staan welke prima werkt.
 

Bijlagen

  • Probleemstelling juiste naam juiste opmerking 2.xlsm
    19,7 KB · Weergaven: 15
Plaats dan een voorbeeld zoals u de namenlijst binnenkrijgt
 
Hallo Emields,

Ik kopieer de unieke namenlijst met meer gegevens op een apart tabblad genaamd "opgehaald" in het werkblad, vervolgens haal ik daar kolom A met unieke namen uit en ontdubbel deze waardoor afb2 over blijft (maar dan 800 unieke namen)
Daarna kopieer ik deze (afb.2 ) middels een marcoknop in de onderste lijst in kolom A.
 
...
Daarna kopieer ik deze (afb.2 ) middels een marcoknop in de onderste lijst in kolom A.

En als je nou bij die nieuwe lijst m.b.v. vert.zoeken de bijbehorende waarden zet?
Dus de lijst opnieuw opbouwen o.b.v. de nieuwe namen, en daarna de oorspronkelijke lijst verwijderen
 
Hallo Haije,

Dank voor je reactie. Ik moet hier heel diep over na denken maar denk te weten wat je bedoelt.
Ben aan het denken..

Groet John
 
Hallo Haije,

Na diep nadenken en uittesten is dit inderdaad een oplossing, geweldig je analytisch vermogen.
Mijn dank ook aan jou Emields

Vriendelijke groet,
John
 
Graag gedaan John,

zet je de status van de vraag nog even op "opgelost"?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan