Files overnemen naar een nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
446
Ik heb een nieuwe PC. Nu zie ik op die computer in Netwerk de oude maar als ik daarop klik krijg ik een inlog scherm met de vraag om een gebruikersnaam en een wachtwoord. Die gebruikersnaam en dat wachtwoord weet ik niet. Op mijn inlogscherm krijg in mij naam te zien mijn naam en de vraag naar een pincode. Die naam is kennelijk niet de gebruikersnaam en mijn wachtwoord weet ik ook niet, war kan ik dat vinden. Op mijn oude computer staat windows 10 19-03. Op de nieuwe staat ook windows 10. Om andere problemen te voorkomen heb ik de naam van de nieuwe op het netwerk gelijk gehouden met wat de oude was en die naam hen ik voorzien van het achtervoegsel -OLD.
 
Ik heb alle schijven van de oude computer gedeeld maar kan ze vanuit de nieuwe nog steeds niet bereiken. Steeds weer verschijnt er de vraag om op de oude computer in te loggen en dan heb ik hetzelfde probleem, ik weet de parameters om in te loggen niet. Als ik het zelfde doe met de NAS dan zie ik gelijk de bestands hiërarchie omdat ik de betreffende parameters daar wel weet. Dus nogmaals hoe kan ik die parameters weer terug krijgen
 
Als je je gebruikersnaam en wachtwoord van de oude niet weet kan je daar uiteraard niks instellen en deze ook niet via het netwerk bereiken.
Haal de harddisk uit de oude PC en hang deze er in de nieuwe bij, of gebruik er een USB enclosure voor.
Dan kan je alles kopiëren wat je graag wilt behouden.

Eventueel kan je daarna de oude computer van een verse installatie van Windows voorzien en kan je deze ook in je netwerk bereikbaar maken.
 
Van het Answers.Microsoft.Com forum:

U moet de gebruikersnaam en wachtwoord invoeren van een van de gebruikers van dat systeem, het maakt echter niet uit welke gebruiker u kiest om dit te doen. Als u bijvoorbeeld de gebruiker Jan heeft dan moet u als gebruikersnaam Jan invullen en als wachtwoord uw wachtwoord.

Let even goed op, dat uw gebruikersnaam niet altijd hetzelfde is als de gebruikersnaam dat Windows laat zien tijdens het inloggen op dat systeem.

Open op uw vaste computer NETPLWIZ, U doet dat door:

Druk op Windows icoon + R tegelijk op uw toetsenbord.
Typ "netplwiz"
Druk op enter.
U zal nu een kolom gebruikersnaam zien, dit moet u op uw laptop invoeren als gebruikersnaam en dan het wachtwoord van dat account. Als u een Microsoft account heeft op de vaste computer dan is dit vaak het email adres van het account.


Een pincode kan u trouwens kiezen als vervanger van een wachtwoord in een Microsoft account (geen lokaal account gekozen te nemen bij installeren). Het helpt ook wanneer u eerst op beide computers inlogt op het nieuwe Microsoft account.
 
Dan moet je die wel kunnen starten op de oude computer.
Dat gaat lastig als je niet kan inloggen.
 
Oh, dan had ik het verkeerd begrepen. Ik dacht dat dat alleen zo was in het netwerk.
Als er alleen een password stond ingesteld bij het opstarten van de computer kun je deze met Pogostick het wachtwoord resetten.

Nu zie ik op die computer in Netwerk de oude maar als ik daarop klik krijg ik een inlog scherm met de vraag om een gebruikersnaam en een wachtwoord
Nu zie ik op die computer? Nu zie ik die computer zal dat wss betekenen?
 
Laatst bewerkt:
Bij een serverinstallatie van Teamviewer is er een vast ID maar heb je wel het wachtwoord nodig om er verbinding mee te kunnen maken.
 
Inmiddels is het me gelukt doordat ik uiteindelijk heb kunnen terugvinden wat ik in 2012 had gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan