Website blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kan het ipadres van de website viraaltjes.nl (104.18.42.30 t/m 104.18.43.30) blokkeren d.m.v. een regel in de firewall en een andere optie is deze te blokkeren d.m.v. het toe te voegen aan het hosts bestand.

Hier kun je lezen dat er een heel uitgebreid hostsbestand te downloaden of een grote lijst te kopiëren is welke je kunt toevoegen aan het hostsbestand.

Suc7!
 
Laatst bewerkt:
Of beter: Zoek de bron waardoor je getergd wordt door die site.
Je blijft op deze manier met blokkeren dweilen met de kraan open. Straks wordt je ook nog gestalkt door andere sites.

Dus zoek de oorzaak, en vertel liever even wat meer, over wat er gebeurt, en wanneer het gebeurde, en wat je al geprobeerd hebt.
 
Exact.
Het is van belang te weten hoe je die site ziet, in je browser, in notificaties of anders...
Heb je onlangs iets ( gratis ) geïnstalleerd en doet het probleem zich sindsdien voor..?
 
Als het niet om een specifieke website gaat dan heeft blokkeren geen zin maar aan de andere kant wanneer u hinder ondervindt van advertenties dan helpt een add blocker met "abonnement" op een bepaalde zwarte lijst, zoals West Europa. Adblock Plus of uBlock Origin, ik heb beide ingeschakeld staan. Trouwens ook een uitgebreid Hosts bestand via HostsMan. Zonder de sites die u wilt steunen, zoals Helpmij gaandeweg uit, via het pictogram.

U kan een browser helper hebben die meegekomen is van Internet en omleidt naar bepaalde sites of extra reclames geeft. Deze staan haast zonder uitzondering bij Add-ons en Extensies in de instellingen van de browser. Soms als zoekbalk. Ask, Bing, Conduit of iets dergelijks. Deze zijn daar weg te halen of uit te schakelen en daarnaast bij Programma's en onderdelen in Configuratiescherm van Windows. Doe daarnaast en na opnieuw opstarten een malwarescan met Malwarebytes Anti Malware. Het kan natuurlijk zijn dat u een programma draait dat steeds opnieuw iets download en zelfs meer kan uitvoeren dan advertenties laten zien. Verdacht zijn bijvoorbeeld bestand converteerders, driver zoekers en computer versnellers of download helpers. Het laatste is op eigen inzicht maar een zoekactie met Google kan uitsluitsel bieden.
 
Ik hád er aan toe moeten geven dát ik cva én tia patiënt ben sinds 2003.
Vroeger een computer nerd maar dat is nu herinnering.
Alle antwoorden díe jullie míj hébben gegeven kan ik gewoon niet méér volgen,.
TÓCH ÁLLEMAAL BEDANKT, HET GÁÁT JULLIE GOED!
Groetjes Henk
 
Ik kan mij dat herinneren, fijn dat u nog op Helpmij bent. Misschien is het beter om regelmatig hulp aan huis te hebben. Ook wil ik hier noemen dat er programma's zijn die op een goed werkende computer de veranderingen bijhouden en automatisch of naar keuze, voordat Windows start, alle bestanden weer kunnen maken zoals ze waren. Dat wordt op scholen, in Internet cafés en bij bibliotheken gebruikt maar doet eveneens goed dienst voor mensen met kinderen of ouderen en over het algemeen natuurlijk de mensen die weinig tijd hebben of voor de veiligheid want malware of virussen kunnen zich zo niet vestigen.

Voorbeelden van programma's die de computer bij opstarten origineel kunnen houden zijn; Rollback Rx Pro en Skanix Illusion.

Als iemand iets installeert of er zijn updates voor Windows geweest dan maakt die in enkele seconden een nieuw "herstelpunt" en bepaalde mappen met gebruikersbestanden kunnen uitgezonderd worden van origineel maken dus de werkmappen met documenten, afbeeldingen, e-mail of wat verder altijd bewaard moet worden.

Omdat alleen de veranderingen worden bijgehouden blijft het herstelpunt meestal klein.
 
Hoi hoi,
Gelukkig heb ik geen last van het gewraakte rotding op mijn Windows 10 PC.
En op mijn Galaxy Tab A (2018, 10.5) is het gewoon.... een schuifje naar links te schuiven. Ik heb weer veel geleerd. Bedankt al die mij wilden helpen!!
Groetjes van Henk Kist
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan